خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خبرداد:

کاهش 75 درصدی سرمایه گذاری در گردشگری قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۳۴۶

سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری سال گذشته ۸۱ میلیارد ریال بوده که امسال این میزان به ۷۰ میلیارد ریال رسیده و ۷۵ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، افزود: مرتضی علیخانی با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری سال جاری در حوزه گردشگری به نسبت مدت مشابه گذشته کاهش داشته، گفت: در سال ۹۷ مجوز تاسیس و سرمایه گذاری در حوزه گردشگری به اندازه یک هزار و ۲۳ میلیارد ریال صادر شده و ۸۱ میلیارد آن نیز به بهره‌برداری رسیده بود که نشان می‌دهد از نظر تعداد ۷۵ درصد افت کرده است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون مجوز تاسیس و سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری به اندازه ۲۹۳ میلیارد ریال صادر شده که از این میان ۷۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

علیخانی بیان کرد: طرح‌های گردشگری قزوین از ابتدای سال جاری تاکنون به اندازه ۷۰ میلیارد ریال افتتاح شده که نقش موثری در رونق اقتصادی و اشتغالزایی استان ایفا کرده است.

وی به کاهش ۲۵ درصدی تعداد پروانه‌های بهره‌برداری در حوزه گردشگری استان اشاره کرد و افزود: علت اصلی این موضوع، فقدان همکاری و تعامل اداره کل میراث فرهنگی استان در سال‌های گذشته با دستگاه‌های اجرایی بوده که خوشبختانه این مشکل هم اکنون برطرف شده است.

این مسئول به طرح‌های گردشگری و اقامتی در آوج، یل گنبد، دریاچه اوان و خانه‌های قدیمی استان اشاره کرد و افزود: رفع اختلافات مالی و حقوقی در طرح الماس غرب یل گنبد، واگذاری دریاچه اوان به یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی و شناسایی و واگذاری چند خانه قدیمی برای رونق گردشگری از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین خاطرنشان کرد: با همکاری دستگاه‌هایی نظیر شهرداری، میراث فرهنگی و اداره کل راه و شهرسازی استان در نظر داریم که با رفع رکودهای موجود در حوزه گردشگری، تا پایان سال جاری آمار سرمایه‌گذاری را در این حوزه مثبت کنیم.

علیخانی یادآور شد: مهمترین اولویت استان در حوزه گردشگری تاسیس هتل سه تا پنج ستاره است تا مدت زمان اقامتی گردشگران در قزوین افزایش یابد.

در استان قزوین 99 فرصت سرمایه‌گذاری شناسایی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز