خبرگزاری کار ایران

نیک‌فطرت مطرح کرد:

تدوین طرح سالانه افزایش نرخ اشتغال در آبیک/ ایجاد سامانه‌های ثبت‌نام متقاضیان غیرماهر و نیازسنجی واحدهای صنعتی

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۹۳۷

مدیرعامل شهرک صنعتی کاسپین 2 شهرستان آبیک از تدوین طرح سالانه افزایش نرخ اشتغال در این شهرستان توسط کارگروه اقتصادی و زیربنایی سپاه ناحیه امام صادق (ع) این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، روز یکشنبه هادی نیک‌فطرت در جلسه مجمع عالی بسیج شهرستان آبیک به تشریح تهیه و تدوین طرح سالانه افزایش نرخ اشتغال پرداخت و گفت: تقویت فضای کسب و کار، کاهش وابستگی اقتصاد به درآمدهای نفتی، افزایش اشتغال پایدار و رشد اقتصادی اقشار کم درآمد شهرستان آبیک از اهداف طرح مذکور است.

وی افزود: از تدابیر و مستندات طرح سالانه افزایش نرخ اشتغال در شهرستان آبیک می‌توان به وجود 400 آیه در قرآن کریم در خصوص کار و تلاش و بیان اهمیت و ارزش آن، روایات ائمه اطهار (ع) و فرمایشات مقام معظم رهبری و مسئولان نظام در خصوص کار و اشتغال اشاره کرد.

مدیرعامل شهرک صنعتی کاسپین 2 شهرستان آبیک پایش واحدهای صنعتی و بلاتکلیف و راکد، استخراج ظرفیت‌های اشتغال و مهارت‌های مورد نیاز و پتامسیل واحدهای تولیدی به صورت عام و خاص، استفاده از ظرفیت‌های خالی واحدهای‌تولید، جذب سرمایه‌گذار دارای اهلیت و پیگیری تخصیص بهینه اعتبارات به واحدهای دارای اولویت و اهلیت را از راهکارهای تحقق طرح طرح سالانه افزایش نرخ اشتغال در شهرستان آبیک ذکر کرد.

به گفته نیک‌فطرت؛ پیگیری توسط نیروهای متخصص و متعهد، آموزش نیروی انسانی غیرماهر جهت بکارگیری در صنایع موجود در شهرستان آبیک، ایجاد سامانه ثبت‌نام متقاضیان غیرماهر، ایجاد سامانه نیازسنجی واحدهای صنعتی بهره‌بردار و طرح‌های در حال اجرا، تقویت واحدهای بهره‌بردار موفق در راستای تقویت تولید و توسعه فضای کسب و کار و تدوین درست طرح ارتباط صنعت و دانشگاه با بهره‌گیری از اساتید برتر و متخصص دانشگاهی، تولیدکنندگان و کارآفرینان شاخص از دیگر راهکارهای تحقق طرح سالانه افزایش نرخ اشتغال است.

مدیرعامل شهرک صنعتی کاسپین 2 شهرستان آبیک پیگیری و ارائه طرح‌ها و مشوق‌ها و قوانین مصوب دولت‌ها در زمینه بهره‌مندی واحدهای تولیدی دارای صلاحیت، تدوین طرح هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان برای رفع موانع واحدها، تدوین برنامه‌ها و همایش‌ها و جشن‌های اشتغال با هدف ایجاد روحیه کار و کارآفرینی را از دیگر راهکارهای تحقق طرح سالانه افزایش نرخ اشتغال در این شهرستان برشمرد.

ایجاد سالانه حدود 1000 اشتغال در آبیک

نیک‌فطرت حضور واحدهای صنعتی، استفاده از ظرفیت‌های بالقوه  واحدهای تولیدی فعال و طرح‌های صنعتی  و تولیدی و حضور موثر امام جمعه و مسئولان را از عوامل موفقیت طرح طرح سالانه افزایش نرخ اشتغال در شهرستان آبیک دانست و بیان کرد: همکاری نکردن مناسب بانک‌ها، ایجاد احساس موازی‌کاری با سازمان‌های متصدی و اثر سازمان‌های نظارتی در زمان اجرا را می‌توان از موانع طرح سالانه افزایش نرخ اشتغال  در شهرستان آبیک ذکر کرد.

وی افزود: از نتایج اجرای طرح سالانه افزایش نرخ اشتغال  در شهرستان آبیک می‌توان به ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان، رفع مشکل بیکاری و ایجاد سالانه حدود 1000 اشتغال اشاره کرد که پس از تصویب نهایی طرح در مجمع بسیج عالی شهرستان، فرایند پیاده‌سازی طرح مذکور توسط کارشناسان صورت گرفته و به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ارائه می‌شود.

این مسئول مطرح کرد: پیگیری تبدیل طرح به سند مجمع عالی بسیج شهرستان آبیک بر عهده سازمان متولی اعم از سپاه ناحیه امام صادق (ع) و شهرک صنعتی کاسپین 2 است.

طبق اذعان مدیرعامل شهرک صنعتی کاسپین 2 شهرستان آبیک، در حال حاضر حدود 600 واحد فعال و طرح صنعتی در شهرستان آبیک وجود دارد.

نیک‌فطرت افزود: اجرای طرح سالانه افزایش نرخ اشتغال  در شهرستان آبیک موجب افزایش اشتغال در این شهرستان، تاثیرگذاری مثبت در کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش امید به زندگی در جوانان می‌شود.

مدیرعامل شهرک صنعتی کاسپین 2 شهرستان آبیک افزود: واحدهای بسیاری در شهرک‌های صنعتی کاسپین یک و دو و همچنین خارج از شهرک‌ها در شهرستان آبیک وجود دارند که در زمینه اشتغال نتوانسته‌ایم به راندمان و هدفی که باید می‌رسیدیم، دست یابیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز