خبرگزاری کار ایران

مدیر پروژه طرح آبرسانی انتقال آب سد طالقان :

رسیدن آب سد طالقان به آبیک تا شهریور ماه ۹۹/ لزوم تزریق ۸۰ میلیارد تومان اعتبار

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۳۷۰

مدیر پروژه طرح آبرسانی انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین گفت: در صورتی که بین ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای خط انتقال به شهر آبیک تامین شود، تا شهریور ماه آینده مردم این شهر از آب سد طالقان بهره‌مند می‌شوند.

حسن قاسمعلی زاده روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایلنا در قزوین، اظهار کرد: پروژه طرح آبرسانی انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین از طرف و  مشارکت جهاد نصر کرمان و شرکت عمراب در حال اجراست که در مرداد ماه سال ۹۶ زمین پروژه را تحویل گرفتیم.

وی افزود: به لحاظ اینکه شهر آبیک در اولویت آبرسانی قرار دارد در حال حاضر حدود ۷۰ درصد مسیرها خاکبرداری شده و برای لوله گذاری آماده است.

مدیر پروژه طرح آبرسانی انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین ادامه داد: لوله گذاری مسیر تا شهر آبیک ۱۷ کیلومتر است و در دو قالب لوله گذاری سایزهای کوچک و بزرگ صورت خواهد گرفت.

قاسمعلی زاده اضافه کرد: لوله گذاری سایز کوچک که در موازی جاده اصلی اتوبان در حال اجراست، حدود ۵۰ درصد مسیر انجام شده و برای لوله گذاری مابقی مسیر به لوله های با قطر ۱۴۰۰ و ۱۶۰۰  جمعا به طول ۹ کیلومتر نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر  لوله های با سایز بزرگ از چدن به فولاد، اخیرا موضوع نهایی شده و در دست اقدام است اما هنوز لوله ها خریداری نشده و تحویل ما داده نشده است.

این مدیر پروژه بیان کرد: برای رسیدن آب از سد طالقان به شهر آبیک حدود ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که اگر ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومان هم اعتبار تزریق شود طبق زمان‌بندی انجام شده، تا شهریور ماه سال ۹۹ آب سد طالقان به مردم آبیک می‌رسد.

 مدیر پروژه طرح آبرسانی انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین با بیان اینکه تاکنون ۱۲.۵ میلیارد تومان اعتبار به پروژه طرح آبرسانی انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین از سوی دولت اختصاص یافته، افزود: برای تکمیل پروژه به ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

قاسمعلی زاده ادامه داد: در ۱۸ بهمن ماه سال ۹۶ طی نامه ای به مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین اعلام کردیم که اگر ۶۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یابد، در شهریور ماه ۹۷ آب سد طالقان به آبیک می‌رسد این در حالی است که برای خرید لوله ها با کارخانه ها رایزنی کرده بودیم و بهترین موقعیت هم بود اما پول اختصاص نیافت و پروژه اجرایی نشد.

این مدیر پروژه اذعان کرد: با تخصیص نیافتن اعتبار ۶۰ میلیارد تومانی در بهمن ماه سال ۹۶ و تکمیل نشدن پروژه تا شهریور سال ۹۹، شهر آبیک دو سال از بهره مندی آب سد طالقان محروم ماند.

قاسمعلی زاده یادآور شد: اگر بودجه ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومانی برای اجرای خط لوله شهر آبیک پیش از پایان امسال تامین شود، تا شهریور ماه سال آینده آب سد طالقان به شهر آبیک می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز