خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد:

نگاه کارآفرینانه به مشاغل خانگی باعث رونق تولید و اشتغال می‌شود /21 دستگاه مجوز کسب و کار می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۸۳۱۳۲۴

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: کارآفرینی و اشتغال پایدار موتور محرک توسعه و رونق تولید است و از آنجایی‌که نیمی از جمعیت را بانوان تشکیل می دهند این مهم بدون در نظر گرفتن نقش این قشر محقق نمی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حسین ریاحی در نشست تخصصی گروه کاری اشتغال بانوان با اشاره به روند صعودی نرخ بیکاری در استان اظهارداشت: این روند صعودی بدلیل افزایش تعداد فارغ التحصیلان در سال‌های اخیر به ویژه افزایش بانوان فارغ التحصیل است که تمایل زیادی به فعالیت در حوزه های اقتصادی و اشتغال دارند و آمادگی خود را برای حضور در بازار کار اعلام کرده اند.

وی ادامه داد: 21 دستگاه اجرایی در سطح استان مجوز دهنده فعالیت های کسب وکار در حوزه های مختلف هستند که باید با ایجاد ظرفیت و زیرساخت های مناسب زمینه اشتغال پایدار ویژه بانوان را فراهم سازند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به اینکه 330 رشته مشاغل خانگی توسط دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی احصا گردیده و می تواند زمینه‌ اشتغال بانوان را فراهم آورد، عنوان کرد: کسب و کارهای خانگی با بهره برداری از امتیازاتی چون توسعه دانش و گسترش فناوری ارتباطات و اطلاعات حیطه گسترده ای را در اکثر حوزه های اقتصادی به خود اختصاص داده اند.

ریاحی با بیان اینکه سیاست استان در حوزه اشتغال، بکارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی، بانوان و جوانان است افزود: اگر این اولویت ها توسط دستگاه های اجرایی مجوز دهنده رعایت شود با کاهش نرخ بیکاری بانوان و جوانان روبرو خواهیم شد که بالطبع کاهش نرخ بیکاری استان را در پی خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه بانوان می توانند در حوزه های تخصصی عهده دار مسئولیت باشند و این توانمندی برای بانوان محفوظ است، خاطر نشان کرد: خوشبختانه نگاه خلاقانه و نوآورانه در مقاطع آموزشی و ابتدایی اشاعه پیدا کرده و مدارس می توانند با رویکرد کارآفرینی و فرهنگ تعاون، نسلی کارآمد با آینده ایی روشنی را برای کشور پرورش دهند. 

این مقام مسئول ادامه داد: از آنجا که نیمی از دانشجویان مراکز آموزش عالی را بانوان تشکیل می دهند، دانشگاه ها نیز باید سمت و سوی کارآفرینی داشته باشند تا بانوان بعد از فارغ التحصیلی نیازی به درخواست شغل نداشته باشند و با در اختیار گرفتن منابع و سرمایه بتوانند کسب و کاری را ایجاد کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز