خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز مطرح کرد:

رتبه نخست ثبت احوال البرز در بروزرسانی اطلاعات و آمار / دستگاه ها در ارائه آمار دقیق و موثق دقت کنند

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۱۶۳

استاندار البرز با بیان اینکه اداره کل ثبت احوال این استان، رتبه نخست در بروز رسانی اطلاعات و آمار را در کشور دارد، تاکید کرد: آمار دقیق و موثق، مبدا برنامه ریزی صحیح متناسب با جمعیت است از این رو دستگاه‌ها باید در این راستا با اهتمام و دقت ویژه‌ای ورود کنند.

به گزارش ایلنا، عزیزاله شهبازی در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان که روز یکشنبه در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با قدردانی از عملکرد اداره کل ثبت احوال استان، افزود: این اداره کل در بروز رسانی اطلاعات و آمار، رتبه اول کشور را دارد.

وی با اشاره به اینکه شورای راهبردی جمعیت از اهمیت بالایی برخوردار است و در کشور به ریاست شخص رئیس جمهوری برگزار می‌شود، ادامه داد: برای برخی مسائل محلی که در این شورا طرح می شود می توان تدابیر استانی اندیشید و موضوعات کلان نیز در سطح استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

شهبازی گفت: ما می‌توانیم از طریق این جلسات، تصمیم سازان ملی را از وضعیت استان مطلع کنیم و باید در نظر داشته باشیم که اساس اصلی آمارها و اطلاعات از استان به مراجع ملی برای بررسی و آنالیز، منتقل می‌شود.

استاندار البرز اضافه کرد: رشد روز افزون مهاجرت گوی سبقت را از اعتبارات و روند ارتقا زیرساخت ها ربوده از این رو مسئولیت سنگینی بر دوش داریم چراکه باید متناسب با این روند برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم.

وی گفت: امید است تمامی استان های کشور برای شکوفایی و بهره برداری ظرفیت ها و امکانات در راستای مانایی جمعیت استفاده کنند تا فشار مضاعفی به سایر استان ها وارد نشود.

شهبازی خطاب به رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان البرز، افزود: باید از سوی این سازمان نشست‌های تخصصی و آموزشی برای تمامی دستگاه ها برای فراگیری شیوه اتخاذ دقیق آمارها برگزار شود.

وی عنوان کرد: آمار دقیق و موثق، مبدا برنامه ریزی صحیح متناسب با جمعیت است از این رو دستگاه ها و بویژه آموزش و پرورش باید در این راستا با اهتمام و دقت ویژه ای ورود کنند.

استاندار البرز با اشاره به رشد روز افزون جمعیت دانش آموزی در البرز بواسطه مهاجرت، گفت: با رصد میزان رشد جمعیت دانش آموزی استان می توان آمار دقیق تری از مهاجرت بدست آورد و به نسبت این رشد برای ایجاد امکانات و فضاهای آموزشی برنامه ریزی کرد.

وی با اشاره به مصوبات شورای آموزش و پرورش، افزود: آموزش و پرورش باید از روند اجرای مصوبات گزارش ارائه دهد.

شهبازی خاطرنشان کرد: آمارها، اساس برنامه ریزی هستند از این رو نباید از آنها سرسری گذشت بلکه ضرورت دارد اطلاعاتی که از البرز به مراجع ملی می رسد، دقیق باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز