خبرگزاری کار ایران

دادستان آبیک مطرح کرد:

دلالان به جان تولیدکنندگان شن و ماسه افتاده‌اند/ مسئولان قزوین وضعیت برداشت‌ از بستر رودخانه‌ها را ساماندهی کنند

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۶۹۷

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک گفت: دلالان به جان تولیدکنندگان افتاده‌اند و تولیدکننده هم برای اینکه چرخ تولیدش نخوابد مجبور می‌شود به دلال مراجعه کند و با هزینه گزاف محصول خریداری کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سعید احمدزاده در جلسه شورای اداری شهرستان آبیک اظهار کرد: واگذاری برای برداشت‌های شن و ماسه از حریم و بستر رودخانه‌ها در قالب ساماندهی و در قالب برداشت‌ها در حال اجراست.

وی افزود: با این برداشت‌ها حجم‌هایی ایجاد می‌شود که با ورود سیلاب‌ها، حجمی از شن و ماسه وارد رودخانه‌ها می‌شوند که لایروبی آنها در قالب ساماندهی صورت می‌گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک ادامه داد: برخی از برداشت‌های شن و ماسه رودخانه‌ها از قبل صورت نگرفته که با مجوز نسبت به برداشت‌ها اقدام لازم انجام می‌شود.

احمدزاده اضافه کرد: ساماندهی رودخانه‌ها در قالب ساماندهی وظیفه ذاتی شرکت آب منطقه‌ای است که اتفاق خوبی محسوب می‌شود و باید برداشت‌ها از بستر رودخانه‌ها در اختیار این شرکت و تولیدکننده قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اقدامی که استانداری قزوین انجام داده یعنی واگذاری برداشت‌های شن و ماسه از حریم و بستر رودخانه‌ها به نفع شهرداری‌ها و درامدزایی برای آنها امری مطلوب است اما هیچ گونه تخصصی در شهرداری‌ها وجود ندارد و میزانی که لازم دارند بسیار کمتر از آن مقدار است  و بدون ضابطه و به هر مبلغی از سوی شهرداری‌ها به افراد واگذار می‌شود.

میزان و چگونگی برداشت شن و ماسه مشخص نیست

این مسئول قضایی تصریح کرد:  در این ماجرا دلال‌هایی وجود دارند که استانی عمل می‌کنند و مجوزهایی گرفتند که پول جزئی به آنها داده شده و دارند محصول شن و ماسه را به تولیدکنندگان می‌فروشند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک افزود: میزان برداشت و چگونگی برداشت شن  و ماسه از بستر رودخانه‌ها و کیفیت انجام آن مشخص نیست و دلالان به جان تولیدکنندگان افتاده‌اند و تولیدکننده هم برای اینکه چرخ تولیدش نخوابد مجبور می‌شود به دلال مراجعه کند و زمانی که به شهرداری‌ها مراجعه می‌کنند به آنان اذعان می‌شود از فلان شخص خریداری کنید.

احمدزاده ادامه داد: مدیریت شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین و مجموعه استانداری  باید پاسخگوی بی سامانی برداشت‌های شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها باشند که برداشت غیراصولی موجب می‌شود جایی چاله باشد و از جایی که ماده معدنی و شن و ماسه به درد می‌خورد، برداشت نشود و آنجا که به درد نمی‌خورد، برداشت شود که 10 برابر اثر تخریب آن بیشتر از برداشت است.

وی اضافه کرد: اگر استانداری قزوین بنا دارد درآمد حاصله از برداشت‌های شن و ماسه را به شهرداری‌ها پرداخت کند باید با مدیریت شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین ساماندهی و لایروبی بستر رودخانه‌ها انجام شده و درآمد حاصله از آن در قالب قانون به شهرداری‌ها پرداخت شود در غیر این صورت و اگر در قالب قانون امکان‌پذیر نیست پس نباید به خاطر کمک به شهرداری‌ها چند جای دیگر ویران شود.

این مقام قضایی بیان کرد: تولیدکننده دردسرهای خودش را دارد و دلال قطعا سود می‌برد و موضوع ساماندهی روخانه‌ها از سیلاب سال گذشته را نابسامان می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک افزود: از جمله وجود دلالان می‌توان در برداشت شن و ماسه از رودخانه‌های زیاران، بهجت‌آباد، دالسرور و غیره اشاره کرد.

احمدزاده یادآور شد: نسبت به هدف استانداری قزوین در راستای کمک به شهرداری‌ها در قالب برداشت شن و ماسه، نظر مساعدی دارم و امر خیلی خوبی است اما باید مدیریت و نظارت بهتر و بیشتری در این زمینه صورت گیرد و تولیدکننده مجبور نشود با هزینه گزاف، شن و ماسه را از دلال خریداری کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز