خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره محیط زیست بافق خبر داد:

رفع تصرف اراضی ملی در محدوده منطقه حفاظت شده کوه بافق

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۶۷۸

رئیس اداره محیط زیست بافق از تخریب ساختمان غیر مجاز در اراضی ملی در منطقه حفاظت شده کوه بافق خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید جلال موسوی در این باره اظهار داشت: ساختمانی که به صورت غیر مجاز و در اراضی ملی در منطقه حفاظت شده کوه بافق بنا شده بود در اجرای قانون و با پیگیری مقامات قضایی و با دستور بازپرس پرونده توسط فرد نادم تخریب و زمین مورد نظر ازاد سازی و از تصرف خارج شد.

منطقه حفاظت‌شده کوه بافق با مساحتی حدود ۸۸۵۰۰ هکتار در استان یزد و در شرق ایران واقع شده‌است. کوه بافق ابتدا منطقه شکار ممنوع محسوب می‌شد و در سال ۱۳۷۵ به عنوان منطقه حفاظت‌شده تحت کنترل سازمان حفاظت محیط زیست ایران قرار گرفت. شهر بافق در ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یزد و منطقه حفاظت شده کوه بافق در فاصله ۱۰ کیلومتری شمال شرق شهر بافق واقع شده‌است. این منطقه رشته‌کوه بزرگی است که از «بیشه درب بهاباد» تا «کوه سنگ قصاب» واقع در دهانه «پنج درخت» در مرز استان یزد با استان کرمان ادامه داشته و طول آن ۷۰ کیلومتر است.

این منطقه، ناحیه‌ای کوهستانی با دشت‌ها و تپه‌ماهورهای پراکنده‌است و بین ۴ تا ۶ یوزپلنگ آسیایی را درخود جای داده‌است. آب و هوای آن فراخشک و خشک است و میانگین‌های دما و بارندگی سالیانه آن به ترتیب ۱۶ درجه سلسیوس و ۷۰ میلیمتر است. ارتفاع منطقه بین ۱۰۶۰ تا ۲۸۶۰ متر است. منبع اصلی آب منطقه از چشمه‌ها، چاه‌ها، تلمبه‌های بادی و سدهای کوچک ساخته شده در ارتفاعات است. با وجود این منابع آبی، پوشش گیاهی منطقه بسیار غنی است.

گونه‌های عمده گیاهی منطقه عبارتند از: ارس، بنه، بادام کوهی، گز، تاغ، قیچ، اشنان، اسکنبیل، چوبک، درمنه، کلاه میرحسین، شور و خارشتر. این منطقه همچنین محل زندگی جانورانی مانند جبیر، قوچ و میش، بز و پازن، پلنگ، گربه وحشی، کاراکال، شغال، هوبره، کوکر، زاغ بور، دلیجه، سارگپه، تیهو، کورمار، مار جعفری، افعی و بزمجه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز