خبرگزاری کار ایران

فرماندار میبد خبر داد:

شناسایی 13 غار طبیعی در میبد / بخشی از غارها در معرض تخریب هستند

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۹۸۲

فرماندار میبد از شناسایی 13 غار طبیعی در مناطق مختلف این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین فلاح در اولین جلسه کمیته فنی کارگروه غارشناسی شهرستان با اشاره به شناسایی تعداد 13 غار طبیعی گفت: ثبت این غارها در فهرست آثار ملی و شناسنامه‌دار کردن آن از اولویت‌های شهرستان است.

وی با بیان اینکه بخشی از این غارها در معرض تهدید و تخریب قرار دارند، افزود: تعدادی از این غارها در مناطقی پیرامون معادن قرار گرفته‌اند که خطر تخریب در کمین آن ها است.

فرماندار میبد با بیان اینکه احتمال تخریب آن غارها از سوی معدن کاران به دلیل برداشت معادن وجود دارد عنوان کرد: فعالیت های معدنی به شکلی است که تهدید جدی برای این غارها محسوب می شود و ممکن است در اندک زمانی بخشی از این غارها را تخریب کند.

وی با تاکید بر لزوم ورود کارشناسان معادن و محیط زیست به این حوزه اظهار داشت: غارهای کشف شده یک میراث و پدیده طبیعی است که برای حفظ این غارها باید کارشناسان معادن و صنایع و محیط ‌زیست بر اساس قوانین و مقررات موجود اقدام و از تخریب آن جلوگیری کنند.

فرماندار میبد در پایان خاطرنشان کرد: برای تحقیق و پژوهش‌های اولیه غارها در میبد باید اعتباری را اختصاص داد تا کارها به صورت علمی دنبال شود و پیش رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز