خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

رشد ۶۰ درصدی صادرات غیر نفتی سال ۹۸ البرز نسبت به سال قبل/کاهش نرخ بیکاری و افزایش مشارکت اقتصادی ۹۸ در البرز

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۷۶۳

استاندار البرز با این توضیح که بار سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در حوزه اقتصاد نیز فراموش نخواهد شد، افزود: حتی یک مورد تجمع و تنش که موجب شود ذهن مسئولان استان درگیر آن شود نداشته ایم و این در حالی است که صنعت البرز موفق بوده و برندهای معتبر کشوری و جهانی داریم.

به گزارش ایلنا، عزیزاله شهبازی روز چهارشنبه در مراسم رونمایی از طرح ملی تاپ(توانمند سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار) در استان البرز که با حضور معاون وزیر صمت همراه بود، اظهار کرد: استان البرز در سال گذشته یکی از ۳ استان برتر کشور در جذب سرمایه گذار بوده و همچنان استان نخست کشور در جذب و پرداخت تسهیلات رونق تولید است.

وی تاکید کرد: البرز یکی از استان های مهم در حوزه صادرات غیرنفتی در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری در و نیمه دوم سال ۹۷ بوده است، آن هم در شرایط تحریمی و اقتصادی که کشورمان دارد.

استاندار البرز گفت: در بحث صادرات بیش از ۶۰ درصد از لحاظ ارزش ریالی و میزان محصولات ارسالی و تنوع آن، توفیق در افزایش صادرات به نقاط مختلف دنیا داشته ایم، نرخ مشارکت اقتصادی در استان البرز نیز نسبت به قبل افزایش داشته است.

وی با تاکید بر اینکه نرخ بیکاری استان البرز نسبت به سال قبل کاهش داشته است، گفت: این کاهش ۱.۶ درصد است و می دانیم که در حد یک درصد بیش از ۹ هزار نفر مشغول به کار می شوند.

شهبازی با اشاره به اینکه البرز اولین استان مهاجرپذیر کشور است، افزود: هرساله با فاکتور مهاجرت بیش از ۸۰ هزار نفر به جمعیت البرز افزوده می شود که ناشی از این است کسب و کار و زندگی در البرز جریان دارد، استانی تاثیرگذار در کشور هستیم.

استاندار البرز در بخش دیگری با اشاره به اهمیت استفاده از طرح ملی تاپ در استان البرز که سرشار از توانایی های صنعتی و دانش بنیان است، عنوان کرد: باید از علم روز، دانش با کیفیت استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه طرح تاپ در راستای تولید اشتغال پایدار حرکت می کند، گفت: این طرح صنعت را با دانشگاه گره می زند تا از دانش های جدید استفاده شود.

شهبازی اشاره کرد: صنایع البرز با دانشی که دارد تلاش می کنند تا بصورت کاربردی دانش روز را در صنعت بکار گیرند، دانش و علم باید باید با هم باشد. 

وی ادامه داد: تیم اقتصادی البرز از وجود دانشجویان معتبر و طرح های آنها استفاده خواهد کرد، تلاش این تیم در راستای تعامل بیشتر با دانشگاهیان است.

شهبازی با این توضیح که بار سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در حوزه اقتصاد نیز فراموش نخواهد شد، افزود: یک مورد تجمع و تنش که موجب شود ذهن مسئولان استان درگیر آن شود نداشته ایم و این در حالی است که صنعت البرز موفق بوده و برندهای معتبر کشوری و جهانی داریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز