خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی قزوین در پاسخ به ایلنا:

علت مرگ مدیر بیمارستان ولایت هنوز مشخص نیست/ نباید آبروی افراد ریخته شود/ وظیفه شرعی و قانونی پلیس در مبارزه با بی‌حجابی

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۶۹۶

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین گفت: نتیجه نهایی تشخیص هویت مدیر بیمارستان ولایت قزوین هنوز از سوی پزشکی قانونی اعلام نشده و فعلا به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم که اعلام کنیم، علت تامه مرگ ایشان چه بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مهدی حاجیان در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه شایعات و ابهاماتی در خصوص نحوه مرگ مدیر بیمارستان ولایت قزوین وجود دارد و پلیس تاکنون چه اقداماتی در این زمینه انجام داده و به چه نتیجه‌ای رسیده است، اظهار کرد: به دلیل اینکه چند مولفه شامل نظریه پزشکی قانونی و بررسی صحنه که کار تشخیص هویتی است، ارائه نشده و به قطعیت نرسیده، هنوز تحقیقات پلیس در این زمینه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه نظریه پزشکی قانونی در این زمینه با نظر پلیس تطبیق داده می‌شود، افزود: بررسی و نمونه‌برداری‌ها از صحنه انجام شده و نتیجه نهایی تشخیص هویت اعلام نشده و فعلا به نتیجه قطعی در زمینه علت مرگ نرسیده‌ایم تا اعلام کنیم علت تامه مرگ مدیر بیمارستان ولایت چه بوده است.

آبروی افراد نباید ریخته شود

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین ادامه داد: نباید بدون بررسی مطلبی گفته شود که آبروی فرد یا خانواده ریخته شود و برای ما آبروی مردم قابل احترام است.

حاجیان این را هم گفت که هر زمان تحقیقات پلیس در این زمینه تکمیل شود و نظریه پزشکی قانونی اعلام شود، آنوقت می‌توانیم اظهارنظر کنیم که علت مرگ فرد مذکور چه بوده است؛ همچنین خبرنگاران می‌توانند خبر نهایی را به دلیل اینکه تمام تحقیقات را به داستان عمومی و انقلاب استان قزوین ارائه می‌کنیم، از ایشان دریافت کنند.

وظیفه شرعی و قانونی پلیس در مبارزه با بی‌حجابی

 وی در پاسخ به این سئوال خبرنگار ایلنا که در خصوص اجرای طرح ناظر یک چه برنامه‌ای در دستور کار دارید، توضیح داد: اجرای این طرح در راستای قانون ماده 638 است و مشخص شده که کشف حجاب، جرم بوده و مجازات برای آن در نظر گرفته شده؛ پلیس مجری قانون است و علاوه بر انجام وظیفه شرعی که نخست در قالب تذکر لسانی و امر به معروف و نهی از منکر خواهد بود، با کشف حجاب در خودروها هم طبق وظیفه قانونی خود تذکر دهد.

این مسئول انتظامی افزود: خودروهایی که در ملأعام کشف حجاب می‌کنند، در سامانه ناظر ثبت شده و افرادی که کشف حجاب کرده‌اند باید پاسخگو باشند.

ثبت مشخصات خودروهایی که کشف حجاب می‌کنند

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین ادامه داد: افراد مورد تایید نیروی انتظامی، دستگاه‌های نظارتی و خود نیروی انتظامی در صورت مشاهده کشف حجاب در خودروها موضوع را گزارش داده و مشخصات خودروها ثبت خواهد شد.

حاجیان با اشاره به اینکه همه ما در برابر قانون مسئول هستیم، اضافه کرد: قانون برگرفته از شرع، هنجارهای اجتماعی و عرف است و به دنبال جلب مشارکت گسترده مردمی هستیم تا پای میدان آمده و افراد قانون‌شکن را به پلیس معرفی کنند.

وی مطرح کرد: با توجه به راه‌اندازی سامانه الکترونیکی 110 در آینده، مردم می‌توانند در هر جایی که بی‌احترامی به قانون شده را به این سامانه اطلاع دهند و تصاویر و کلیپ‌های خود را ارسال کنند که می‌توان به گزارش حرکات حادثه‌ساز یک راننده در اتوبان یا پارک خودرویی در تابلوی توقف ممنوع اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز