خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی بندرعباس:

کمترین بودجه ملی به سازمان آتش‌نشانی اختصاص یافته است/ بسیاری از مجتمع‌های تجاری بندرعباس پایان کار ندارند

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۸۵۱

مدیرعامل‌سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس گفت: در بحث بودجه‌های ملی کمترین کمک‌ها به سازمان آتش‌نشانی صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا، فرجام دانش در نشست خبری گفت: تعداد حوادث ما در شش‌ماهه ابتدای امسال 752 مورد و بیشترین حادثه مربوط به آسانسور با 221 حادثه و 277 مورد نقص فنی بوده است.

وی افزود: 632 مورد آتش‌سوزی در شش‌ماهه ابتدای امسال داشتیم که بیشترین آمار مربوط به آتش‌سوزی منازل، ضایعات و خودروها بوده است.

دانش ادامه داد: 391 مورد از این حوادث غیرعمد، 66 مورد نامعلوم و 175 مورد عمدی بوده است که بیشتر حوادث عمدی به حوادث در فضای سبز و ضایعات برمی‌گردد و همچنین علت آتش‌سوزی‌ها شامل 43 مورد عدم رعایت ایمنی، 200 مورد سهل‌انگاری بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس ابراز کرد: در حوادث شش‌ماهه ابتدای امسال 16 مصدوم مرد، 16 مصدوم زن و یک مصدوم پرسنل، در فوتی‌ها نیز 4 مورد فوتی زن و یک فوتی زن داشته‌ایم و تعداد نجات‌یافته‌ها در حوادث 21 نفر بوده و میانگین رسیدن ما به محل حادثه سه دقیقه و 30 ثانیه بوده است.

وی اظهارکرد: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس اضافه کرد: در شش‌ماهه امسال تعداد زیادی تجهیزات به ساختمان‌های مرتفع شهر بندرعباس اضافه شده و 66 مورد تعویض و تعمیر آتش‌نشانی در نقاط حساس شهر انجام شده است.

کمترین بودجه ملی به سازمان آتش‌نشانی اختصاص یافته است/ بسیاری از مجتمع‌های تجاری بندرعباس پایان کار ندارند

دانش ادامه داد: امسال به‌جای برگزاری مراسم در یک سالن از ایستگاه‌های آتش‌نشانی سطح شهر بندرعباس با همراهی مسئولان بازدید می‌کنیم و در هر منطقه شهرداری در یک ایستگاه (ایستگاه‌های شهرک پیامبر اعظم، بلوار امام حسین و گلشهر) از تلاش‌های آتش‌نشان‌های هر منطقه تقدیر می‌شود.

وی اضافه کرد: برای بالا بردن آمادگی جسمانی و انگیزه آتش‌نشانان نیز برای مسابقات 2020 دانمارک تیم‌های بیشتری را اعزام خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد: بسیاری از مجتمع‌های تجاری بزرگ در بندرعباس پایان کار ندارند.

دانش خاطرنشان کرد: ایستگاه شماره 3 بندرعباس با 159 حادثه، ایستگاه شماره 4 با 117 حادثه و ایستگاه شماره یک با 95 مورد بیشترین حوادث را در شهر بندرعباس پوشش داده‌اند.

وی ادامه داد: در زمینه امداد و نجات نیز ایستگاه شماره 3 با 984 مورد، ایستگاه شماره 4 با 140 مورد و ایستگاه شماره یک با 98 مورد بیشترین حوادث را داشته‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس اضافه کرد: ساختمان‌های بلندمرتبه در سطح شهر از کانون‌های خطر هستند و به جد پیگیر هستیم که به‌هیچ‌عنوان در معبری که قادر به پوشش حوادث در ساختمان‌های بلندمرتبه نیست مجوز صادر نشود.

دانش بیان کرد: امسال در نظر داریم نیروهای ما در شهرداری‌های مناطق مستقر شوند که کمک بسیاری به ارزیابی‌های دقیق‌تر در صدور پایان کار خواهد بود.

وی اظهار کرد: باید این فرهنگ در بین مردم جا بیفتد که به دنبال آشنا باشند تا منزل ایمن بسازند نه اینکه دنبال آشنا برای ساختن ساختمان ناایمن باشند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس افزود: اعتقاددارم زیرساخت‌های ما در بندرعباس کافی نیست، اگر حادثه‌ای سنگین در شهر بندرعباس صورت بگیرد امکانات لازم برای مواجهه وجود ندارد، شاید در برگه آماده باشیم اما در واقعیت این‌گونه نیست، برای امسال در صورت بروز زلزله‌ای بزرگ شهرداری بندرعباس تعداد لودر کافی برای آواربرداری ندارد.

دانش بیان کرد: دستورالعمل ایمنی تدوین‌شده در حال اجرا شدن در شهر بندرعباس است و نتایج آن را در سال‌های آینده خواهیم دید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز