خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندار شهرستان پردیس:

مخالف حذف سگ ها از اکوسیستم شهرستان پردیس هستم/ احداث ۲۵ سکوی غذادهی به سگ ها در شهرستان پردیس و دماوند

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۸۱۳

به گزارش خبرنگار ایلنا از پردیس، کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان در فرمانداری شهرستان پردیس امروز -چهارشنبه3مهرماه- با حضور مسئولان دستگاه های مربوطه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، این جلسه به ریاست  نوید عباسی و با حضور نمایندگان بخشداری ها، شهرداری و دهیارها شهرستان پردیس و متولیان زنده گیری و جمع آوری سگ‌ها در دو شهرستان دماوند و پردیس برگزار شد.

به گزارش ایلنا، این جلسه با رویکرد اصلی جمع آوری سگ ها از شهرستان پردیس و دماوند و تصمیم گیری بر نحوه و اجرای زنده گیری و جمع آوری و عقیم سازی این حیوانات به‌طور صحیح و علمی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در پی شکایت های متعدد مردم بر افزایش سگ‌ها در فضای شهری مناطق جاجرود، پردیس و بومهن نمایندگان بخشداری ها و دهیاران درخواست اقدامات جدی تر و تعین مکانی مشخص جهت نگهداری سگ ها را داشتند.

 نوید عباسی معاون عمرانی فرمانداری شهرستان پردیس در حاشیه این جلسه با اشاره به اینکه  مخالف حذف سگ ها از اکوسیستم شهرستان پردیس هستم به ایلنا گفت: با حضور و موافقت مسئولان در این جلسه قرار شد ۲۵ سکوی غذادهی ویژه حیوانات در شهرستان پردیس و دماوند تعین و احداث شود.

وی افزود: همچنین با حمایت و نظارت اداره دامپزشکی تمام اقدامات متولیان زنده گیری و نگهداری سگ های در دو شهرستان پردیس و دماوند انجام خواهد شد.

به گزارش ایلنا، ملکی دهیار روستای خسرو آباد نیز در این جلسه اظهارداشت: جاسازی مناسب جهت غذارسانی به سگ ها توسط گروه های حامیان حیوانات بسیار ضروری است و  اینکه هر فردی در اماکن مسکونی برای سگ ها غذا بریزد و تولید مشکلات بهداشتی و تجمع سگ ها صورت گیرد، صحیح نیست.

وی تاکید کرد: سگ هایی که در بخش جاجرود رهاسازی شده اند بومی منطقه نیستند و حجم آنها افزایش یافته است و این اقدام همدلی و همکاری بین ارگان ها و شهرستان های مجاور را میطلبد.

وی همچنین از اخذ دستور ویژه دادستان جهت ممنوعیت غذا دهی در مناطق مسکونی توسط دهیاری خسرو آباد جاجرود  خبر داد.

قاسمی نماینده بخشداری جاجرود نیز در این جلسه اظهار کرد: افزایش سگ ها در بخش جاجرود و ایجاد مشکل برای دانش آموزان و خانواده ها شکایات زیاد مردمی را در پی داشته  و مشکلات متعددی برای شهروندان و بویژه دانش آموزان در رفت آمد به مدرسه ایجاد کرده است.

وی ضمن امیدواری از بررسی های دقیق و اخذ تصمیمات موثر  اذعان داشت: فرهنگ سازی در میان مردم و مشخص کردن سکوهای ویژه جهت غذادهی به حیوانات از الزامات منطقه است.

 ثبت ۵۱۱ مورد حمله حیوان به انسان در شهرستان پردیس

خوشوقت کارشناس اداره بهداشت و درمان شهرستان پردیس با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۱۱ واکسن گزیدگی حیوان به انسان که عموما حمله سگ ها بوده در شهرستان پردیس ثبت شده و هر واکسیناسیون برای فرد ۳ میلیون تومان هزینه در پی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امامی رئیس دامپزشکی شهرستان پردیس و دماوند در جلسه کنترل حیوانات ناقل بیماری تاکید کرد: تمام اقدامات در حوزه جمع آوری و عقیم سازی سگ ها باید تحت نظارت اداره دامپزشکی و توسط افراد با مجوز این ارگان صورت پذیرد.

وی در جلسه امروز فرمانداری اعلام کرد: اقدامات ماموران زنده گیری و عقیم سازی سگ ها  باید به تایید دامپزشکی برسند و پروانه مورد نظر را کسب کنند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز