خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

کارخانه آرد بوکان مقصر نیست؛ منبع آلودگی سقز بود/ گندم آلوده در صورت تأیید بهداشت، وارد چرخه بازار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۰۸۷

در حالی که مدیر اداره جهاد کشاورزی بوکان در استان آذربایجان غربی منشا گندم‌های آلوده به شپشک را، انبار شهرستان سقز دانسته ،سرپرست فرمانداری این شهر منبع آن را شاهین دژ معرفی کرد و گفت: گندم آلوده به شپشک در صورت تأیید اداره بهداشت، وارد چرخه بازار می‌شود.

انور امینی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در این باره اظهار داشت: گندم‌های آلوده کشف شده از کارخانه آرد بوکان، از یکی از سیلو‌های شهرستان سقز به این کارخانه ارسال شده بود و کارخانه آرد شهرستان بوکان در این قضیه بی تقصیر است.

امینی‌خواه ضمن رد خبر وارداتی بودن گندم‌های آلوده گفت : این خبر به هیچ عنوان صحت ندارد زیرا ما سال‌ها است در تولید این محصول به خودکفایی رسیدیم و گندم وارداتی نداریم . تنها دلیل  آلودگی گندم‌ها آفتی است که از انبار محل ذخیره شهرستان سقز به این محصول هجوم آورده است.

لقمان خسروپور سرپرست فرمانداری شهرستان بوکان نیز در این باره به ایلنا گفت: موضوع آفت گندم کارخانه آرد شهرستان بوکان متاسفانه از سوی رسانه ها بسیار بزرگ نمایی شده و آلودگی به آفت غلات همیشه وجود داشته و دارد.

وی برخلاف امینی‌خواه که منشا گندم‌های آلوده را انبار سقز  معرفی کرد ، منبع آلودگی را  انبارهای شهرستان شاهین‌دژ  دانسته و گفت:  این گندم‌ها از شاهین دژ به کارخانه آرد شهرستان بوکان منتقل شد و این در حالی است که برای از بین بردن آفت زنده داخل گندم می‌بایست از یک نوع قرص استفاده می شد تا طی پروسه زمانی دوباره این غله به چرخه تولید باز می‌گشت که متاسفانه این کار نشد.

سرپرست فرمانداری بوکان عنوان کرد: تعدادی از کارشناسان از سوی ادارات غله، جهاد کشاورزی و بهداشت و درمان شهرستان جهت بررسی موضوع به کارخانه آرد ماه منیر بوکان اعزام شدند که با بررسی های به عمل آمده از سوی این کارشناسان 22 تن گندم آلوده به شپشک از این کارخانه توقیف شد.

وی ادامه داد: هیچ گونه پرونده قضایی در این‌باره تشکیل نشده زیرا این امر طبیعی بوده و موضوع آفت در تمامی انبارها وجود دارد.

وی افزود: اگر گندم توقیف شده از سوی کارشناسان بهداشت بررسی و تایید شود که مشکلی ندارد و آفت آن نیز با دارو از بین می رود این مقدار گندم دوباره وارد چرخه بازا‌ر می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز