خبرگزاری کار ایران

محمدی در گفت‌وگو با ایلنا تشریح کرد:

برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در بندرعباس/ نمایش‌اقتدار ارتش‌وسپاه بر فراز خلیج‌فارس و تنگه‌هرمز

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۶۶۶

فرمانده منطقه یکم امامت نداجا ضمن تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت: مراسم رژه ملی نیروهای مسلح فردا و همزمان با اولین روز از هفته دفاع مقدس با محوریت منطقه یکم امامت ارتش جمهوری اسلامی ایران برای نمایش اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس برگزار می‌شود.

دریادار دوم ستاد مجتبی محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، اظهار کرد: 31 شهریور هر سال سلسله برنامه‌هایی در سراسر کشور به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود و استان هرمزگان نیز از این مقوله مستثنا نیست و مراسم رژه نیروهای مسلح در اولین روز از هفته دفاع مقدس از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته است.

وی افزود: تلاش نظامیان، پیشکسوتان، بسیجیان و مردم قهرمانی که هم پای نظامیان و جبهه جنگ را از نظر نیروی انسانی و پشتیبانی حمایت کردند، همه فعالان دفاع مقدس از بسیج، سپاه، نیروی انتظامی ارتش، مردم و همه اقشار نشان دهند این است که ایران اسلامی سرزمینی نیست که دشمنان بتوانند چشم طمع به خاک و حریم و استقلال آن داشته باشند.

فرمانده منطقه یکم امامت نداجا خاطرنشان کرد: این رژه هر ساله با محوریت یکی از نیروهای مسلح برگزار می‌شود و امسال با محوریت منطقه یکم امامت نداجا برگزار می شود و شناورهای نظامی و تندرو نیروی دریایی ارتش و سپاه و شناورهای دریابانی و بسیج مردم در این رژه مشارکت خواهند داشت.

وی عنوان کرد: آنچه بندرعباس را تبدیل به منطقه‌ای خاص کرده خلیج‌فارس و تنگه استراتژیک هرمز است؛ که در این مانور نیروهای هوایی ارتش و نیروی هوافضای سپاه بر فراز شناورهای رژه رونده نیروی دریایی ارتش و سپاه رژه هوایی صورت می‌گیرد.

دریادار دوم محمدی بیان کرد: بیش از 200 شناور در این رژه شرکت می‌کنند، نیروهای هوایی نیز با جنگنده‌ها و بالگردهای خود به‌موازات نیروی دریایی و رژه دریایی نسبت به اجرای رژه هوایی هم‌راستا با رژه پیاده اقدام می‌کنند که مسئولیت این رژه هوایی به پایگاه نهم شکاری ارتش در بندرعباس واگذار شده است.

وی افزود: رئیس قوه مقننه و فرمانده کل ارتش و جانشین فرمانده سپاه در بندرعباس حضور خواهند داشت.

فرمانده منطقه یکم امامت نداجا تصریح کرد: با توجه به محوریت منطقه یکم مراسم مختلفی مثل سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه، مراسم مهمانی لاله‌ها و شرکت در مراسمی در گلزار شهدای بندرعباس و برنامه‌های مرتبط با اجرای نمایشگاه نظامی در پارک ساحلی قدیر که با همکاری سپاه امام سجاد، منطقه یکم نیروی دریایی ارتش و سپاه برگزار می‌شود.

دریادار دوم محمدی اظهارکرد: محوریت برگزاری نمایشگاه با فرماندهی سپاه امام سجاد خواه بود، در حوزه فعالیت‌های دبیرخانه حفظ آثار ارزش‌های دفاع مقدس به مدیریت سردار میرزایی نیز ویژه‌برنامه‌هایی پیش‌بینی‌شده است، از این برنامه‌ها می‌توان به گرامی داشت پیشکسوتان، بازدید از خانواده معظم شهدا، بازدید و ملاقات با جانبازان دفاع مقدس و مجالس خاطره گویی شعر و سخنرانی که به این مناسبت برگزار می‌شود اشاره کرد.

وی ادامه داد: ملاقات با نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و محافل انس با قرآن با محوریت مدیریت عقیدتی سیاسی منطقه یکم از دیگر برنامه‌های این هفته است.

دریادار دوم محمدی افزود: مراسم رژه در بلوار ساحلی پشت استانداری قدیم شهر بندرعباس برگزار می‌شود و علاوه بر جایگاه اصلی و جایگاه مدعوین، جایگاهی نیز برای مردم شهر بندرعباس و تحت عنوان جایگاه تماشاچیان و مسیر ارتباطی تعریف‌شده و شرکت در مراسم برای عموم آزاد است و حضار باید قبل از ساعت 7:30 صبح در جایگاه حضور داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز