خبرگزاری کار ایران

اعزام کاروان مهر با نشاط به شهرستان پردیس/ افزایش سرانه های ورزشی شهرستان های تهران

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۲۶۴

کاروان اقلام ورزشی مهر با نشاط، همزمان با سایر شهرستان های استان تهران به پردیس آمد.

الاهه حسن‌پور معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل شهرستان های آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا ضمن اعلام اعزام وسایل ورزشی شهرستان پردیس همزمان با سایر شهرستان های استان گفت: شهرستان پردیس با توجه به کمبود سرانه های ورزشی و جمعیت بالای دانش آموزی با حمایت های مالی و فکری اداره کل اقدام ره راه اندازی مجموعه های ورزشی دانش اموزی داشته است که زمین فوتبال ویژه دختران و پسران دانش آموز و خانه تنیس از جمله آنها بود.

وی تاکید کرد: راه اندازی این مراکز با حمایت اداره کل آموزش و پرورش انجام میشود اما فرهنگ سازی آن بر عهده منطقه است و تاکید بر استفاده از این مجموعه ها با رویکرد دانش آموزی است.

 وی با تاکید بر توجه ویژه بر ورزش دانش آموزی خاطر نشان کرد: با ورزش تا حد مطلوبی می توانیم به کاهش آسیب ها و افزایش روحیه نشاط در میان دانش آموزان بپردازیم.

 وی در پاسخ به این سئوال که با توجه به اهمیت ورزش در مدارس چرا زنگ ورزش توسط معلم های ورزش اداره نمیشود و بدلیل کمبود معلم در مدارس  شهرستان ها زنگ ورزش نادیده گرفته میشود، گفت: توجه به ارتفا سواد حرکتی دانش آموزان بویژه دختران بسیار برای آموزش و پرورش اهمیت دارد اما بدلیل  کمبودها آموزش آن را در مدارس ابتدایی به  معلمان معمولی سپردیم که البته این معلمان همگی در طرح آموزشی و دوره ضمن خدمت  مهارت های درس تربیت بدنی  را کسب کرده اند.

عظیم رضایی فرماندار شهرستان پردیس نیز در گفتگو با ایلنا اظهارداشت: شهرستان پردیس بواسطه شرایط ویژه ای که از نظر جمعیتی دارد مسئولیت سنگینی در همه مسائل وجود دارد که  خوشبختانه با تمهیدات صورت گرفته در تلاشیم از پتانسیل و ظرفیت های موجود برای گسترش فضاهای ورزشی دانش اموزی استفاده کنیم.

وی افزود : سرانه ورزشی شهرستان ۸۶ سانتی متر  مربع برای هر نفر است و تلاش میشود این سرانه افزایش یابد و این پیش‌بینی‌ها از سوی شرکت عمران انجام شده و زمین‌های آموزشی، ورزشی و درمانی خوبی را در حد استاندارد جمعیتی تدارک دیده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز