خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی فردیس:

اختصاص 400 هکتار از اراضی فردیس به کشت محصولات پائیزه

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۱۲۶

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فردیس در البرز گفت: از یکهزار و 200 هکتار انواع محصولات زراعی این شهرستان، 400 هکتار به کشت محصولات پائیزه، اختصاص یافت.

به گزارش ایلنا، علیرضا بدری، گفت: شهرستان فردیس با کشت سالانه یکهزار و 200 هکتار انواع محصولات زراعی، تولیدی بالغ بر 36 هزار تن را داراست که از این میزان سطح حدود 400 هکتار به کشت محصولات پائیزه اختصاص می یابد.

وی افزود: در سال زراعی جدید (99-98 ) برای این شهرستان حدود 100 هکتار سهمیه کاشت محصول دانه روغنی کلزا در نظر گرفته شده که با توجه به اهمیت تحقق کاشت و تولید سهمیه ابلاغی، این مدیریت با جدیت تمام ، پیگیریها و اقدامات لازم را به عمل آورده است. 

بدری تصریح کرد: در همین راستا شناسایی اراضی قابل کشت و مناسب کاشت محصول کلزا  در شهرستان و رصد و شناسایی کشاورزان متقاضی کشت در منطقه از جمله اموری است که مدیریت آن را دنبال کرده است.

این مقام مسئول افزود: با توجه به اهمیت موضوع اطلاع رسانی و ترغیب کشاورزان و موسسات دولتی دارای عرصه کشاورزی برای هرگونه همکاری در این خصوص از طریق تماس تلفنی و حضوری با بهره برداران، نصب بنر و پوستر و ارسال پیامک  توسط این مدیریت صورت گرفته است. 

وی برگزاری جلسات مختلف درباره کشت کلزا در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان با حضور مدیر زراعت استان و کارشناسان پهنه ها و حضور موسسات و مراکز دولتی و کشاورزان پیشرو منطقه و پیگیری تامین آب مورد نیاز کشت مزارع کلزا را از دیگر فعالیتهای این مدیریت عنوان نمود و افزود:  نهاده های مورد نیاز کشت از جمله بذر و کود از طریق شرکت خدمات حمایتی استان پیگیری و در حال تامین است و آمادگی لازم برای تحویل انواع نهاده ها و عقد قرارداد کشت با کشاورزان بوجود آمده است. 

بدری در پایان گفت: همچنین در زمینه آموزش بهره برداران و بررسی و حل مسائل و مشکلات موجود در بحث کشت کلزا با بهره گیری از اساتید و محققان کشت دانه های روغنی سعی در برگزاری کلاسهای آموزشی برای کشاورزان پیشرو و بهره برداران صورت گرفته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز