خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر مشهد :

گفت‌و‌‌ گوی تمدنها رویکرد مهمی برای کاهش تنش‌ها در سطوح ملی و بین‌المللی است

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۵۵۰

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به سی‌ام شهریور ماه «روز جهانی گفت و گوی تمدن‌ها » گفت: برای نخستین بار، در مقابل جنگ تمدنها مفهوم گفت و گوی تمدنها توسط محمد خاتمی رئیس جمهوری دولت اصلاحات مطرح شد و دبیرکل وقت سازمان ملل متحد نیز سال ۲۰۰۱ میلادی را سال گفت و گوی تمدنها اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمدرضا حیدری در نشست شورای اسلامی شهر مشهد گفت: گفت‌و گوی تمدنها رویکرد مهمی برای کاهش تنش‌ها در سطح ملی و بین‌المللی است لذا امیدواریم گفت و گوی تمدنها همچنان در عرصه‌های بین المللی محوریت داشته باشد.

وی در بخش دیگری از صحیت هایش نیز به دوران جنگ اشاره کرد و افزود : جنگ تحمیلی در شرایطی برای ایران رخ داد که کشور در مرحله اصلاح ساختار پس از پیروزی انقلاب اسلامی و درگیر برخی تحرکات تروریستی کور در داخل بود اما با  رهبری امام خمینی(ره) و مقاومت ملت ایران برای نخستین بار در تاریخ حتی یک وجب از خاک کشور در جریان دفاع مقدس در تصرف دشمن باق نماند.  

رئیس شورای شهر مشهد ایستادگی و مقاومت را مهم‌ترین عناصر دفاع مقدس توصیف و بیان کرد: یک ملت با تکیه بر مقاومت و ایستادگی بر مبنای مکتب عاشورا می تواند در مقابل دنیا بایستد.  

وی گفت: این روزها نیز که کشور درگیر تهدیدات نظامی و اقتصادی آمریکا و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، تکیه بر عناصر مقاومت و ایستادگی باعث شد آمریکا گام به گام عقب نشینی کند و ما در موضع اقتدار باشیم.

حیدری افزود: مدیریت شهری مشهد در چارچوب برنامه های هفته دفاع مقدس امسال با تکیه بر نوآوری‌ها نسبت به معرفی جلوه های ایثار و انتقال ارزشهای دفاع مقدس به نسل جدید در سطح این کلانشهر اقدام می کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز