خبرگزاری کار ایران

در تاسوعا و عاشورای امسال ؛

مردم البرز یکهزار و 51 واحد خون، پلاکت و پلاسما اهدا کردند

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۷۲۰

مدیر کل سازمان انتقال خون استان البرز با اشاره به اهدای یکهزار و 51 واحد خون، پلاکت و پلاسما در روز تاسوعا و عاشورای حسینی، گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل، 2 درصد افزایش داشته است .

به گزارش ایلنا، محمدرضا مهدی زاده ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان از حضور عاشورایی  مردم نوع دوست استان البرز برای ادای نذر خون در مراکز اهدای خون، قدردانی کرد.

مدیر کل سازمان انتقال خون استان البرز، گفت: در ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی جمع کثیری از مردم شریف و ایثارگر استان البرز  به رسم انساندوستی  با اهدای خون ، پلاسما و پلاکت قدم در راه نجات بیماران نیازمند به فرآورده های خونی نهادند .

 وی اظهار کرد: سازمان انتقال خون، وظیفه رساندن هدیه زندگی بخش اهداکنندگان خون به بیماران نیازمند به خون را بر عهده دارد و  اهدا کنندگان با اهدای خون  ضمن ترویج فرهنگ ایثار و  فداکاری در جامعه، بهار زندگی را به بیماران نیازمند به خون و فرآورده های خونی  می بخشند.

وی اظهار داشت: تعداد هزار و 244 نفر به پایگاههای انتقال خون مراجعه کردند، که از این تعداد هزار و 51 واحد خون، پلاکت و پلاسما اهدا گردید.

مهدی زاده گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل 2  درصد افزایش داشته است  50  درصد از خون‌های اهدایی  توسط اهدا کنندگان مستمر که مهم‌ترین شاخص در سلامت خون بوده ، صورت گرفته است.

مدیرکل با حضور در همه بخش‌های اداره کل از زحمات شبانه روزی کارکنان انتقال خون تشکر و قدردانی کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز