خبرگزاری کار ایران

برپایی نمایشگاه بزرگ قرآن کریم در قزوین/احیای جلسات شورای فرهنگ عمومی به عنوان ستاد فرماندهی فرهنگی استان

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۰۲۷

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از برپایی نمایشگاه بزرگ قرآن کریم در آذر ماه امسال خبر داد.

محمدحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی اظهار کرد: برای نیمه امسال برنامه‌هایی پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده که به اجرا درمی آید.

وی از برپایی نمایشگاه بزرگ قرآن کریم در آذر ماه خبر داد وافزود: چندین سال بود که این نمایشگاه برپا نشده بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، در اسفند ماه نمایشگاه بزرگ کتاب در استان قزوین نیز برپا می‌شود.

اسماعیلی اضافه کرد: در هفته کتاب و کتابخوانی آبان ماه هم برنامه‌های مختلفی پیش‌بینی و به اجرا درمی‌آید؛ این در حالی است که برای 14 آبان روز فرهنگ عمومی هم برنامه‌های متنوعی پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم شورای فرهنگ عمومی به عنوان ستاد فرماندهی فرهنگی استان قزوین محسوب می‌شود که با تشکیل و احیای این شورا در استان، گام‌های بسیار موثری در ایجاد تعامل، هماهنگی و هم‌افزایی در امور فرهنگی بین دستگاه‌هایی اجرایی و متولیان فرهنگی برداشته می‌شود.

این مسئول در خصوص برگزاری نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی تصریح کرد: در نخستین دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین موضوع جلسه شورا بررسی شد و با نظر مثبت امام جمعه استان مواجه شد، برنامه‌ریزی و انتخاب دستور جلسه و سایر موارد هم صورت گرفت.

به گفته مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، با توجه به تغییر و تحولات در استانداری قزوین، هماهنگی لازم بین مجموعه استانداری برای برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی انجام می‌شود و دراولین فرصت در شهریور ماه جاری این جلسه تشکیل می‌شود.

توجه به همه استان در حوزه‌های فرهنگی و هنری

اسماعیلی مطرح کرد: به تبع برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی در استان قزوین، در شهرستان‌های استان هم این جلسه برگزار می‌شود و برای اداره کل فرهنگ و ارشا داسلامی این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است و به این مهم توجه خواهیم داشت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در پاسخ به این سوال که حمایت از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها و هنرمندان چگونه خواهد بود، توضیح داد: سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد و به تبع آن اداره کل فرهنگ  وارشا د اسلامی استان قزوین، نگاه مبتنی بر سیاست عدالت فرهنگی و تمرکززدایی است؛ استان قزوین فقط شهر قزوین نیست و همه استان را در حوزه‌های فرهنگی و هنری باید مورد توجه قرار ‌دهیم.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز