خبرگزاری کار ایران

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان یزد خبر داد:

بازسازی بیش از 20 کتابخانه قدیمی در یزد/ کمبود تعداد کتابخانه در شهر یزد

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۴۹۲

مدیرکل نهاد کتابخانه های استان یزد با اشاره به ضرورت بازسازی کتابخانه های تاریخی گفت: تاکنون بیش از بیست کتابخانه قدیمی از جمله کتابخانه شرف الدین علی؛ که امسال هفتاد ساله شد، بازساری و مرمت شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رقیه دوست فاطمی‌ها در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان یزد اظهار داشت: طبق ارزیابی های صورت گرفته، کتابخانه‌های عمومی استان یزد در ۵ شاخص عضویت، امانت کتاب، تعداد کتاب، زیربنای کتابخانه‌ای و تعداد کتابخانه، جایگاه نخست کشور را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه سرانه مساحت کتابخانه‌های شهرستان یزد در پایین ترین نقطه نمودار شهرستان‌های استان قرار دارد، ادامه داد: شهر یزد کمبودهایی از نظر تعداد کتابخانه و به ویژه زیربنای کتابخانه ای دارد و با اضافه شدن کتابخانه مرکزی به کتابخانه های یزد، کماکان مشکل کمبود تعداد کتابخانه در شهر یزد را خواهیم داشت.

مدیرکل نهاد کتابخانه های استان یزد با بیان اینکه بیش از دو میلیون نسخه کتاب در استان یزد وجود دارد، اضافه کرد: گلایه هایی در خصوص برخی از کتاب های کتابخانه ها وجود دارد که ضمن پذیرش این موضوع، در بعضی از برهه های زمانی کتاب هایی با موضوعات خاص وارد کتابخانه ها شده اند.

وی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به تامین کتاب کتابخانه ها افزود: در سالهای اخیر کتاب های جدیدی از جمله کتاب های بخش کودکان به جمع کتاب های کتابخانه های استان وارد شده است.

دوست فاطمی‌ها تصریح کرد: در بخش مرکزی به علت تعدد روستا از جهت احداث کتابخانه مشکلاتی وجود دارد چراکه امکان احداث کتابخانه در همه ی روستا ها وجود ندارد و روستاها باید با یکدیگر به توافق برسند تا کتابخانه ای مجهز در یکی از روستاها به عنوان روستای مرکزی احداث و به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز