خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کشور در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

مشکل تامین هزینه‌های وزارت دفاع و دستگاه‌های دیگر همچنان پابرجا است/ تامین اعتبار خسارت سیل استان‌ها ی سیل زده

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۲۹۴

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: مشکل تامین هزینه بنزین بالگردها و یک سِری هزینه‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دستگاه‌های دیگر و بخش خصوصی برای اطفای حریق به قوت خود باقی است.

اسماعیل نجار در حاشیه سفر به استان قزوین در گفت‌گو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: به دلیل گستردگی آتش‌سوزی‌ها در کشور برای کمک به سازمان جنگل‌ها و مراتع و سازمان حفاظت از محیط زیست کشور، تفاهم‌نامه‌ای با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به امضا رسید که البته قبلا هم بین وزارت کشور، سخنگوی دولت، سازمان حفاظت از محیط زیست و جهاد کشاورزی تفاهم‌نامه‌ای وجود داشت.

وی افزود: با انعقاد تفاهم‌نامه مذکور با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، یک پایگاه ایجاد شد و سال 96 تعداد  پایگاه‌ها به 17 پایگاه ارتقا یافت و پایگاه مرکزی هم در این زمینه ایجاد شد و کمک‌های بالگردها بهتر شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: بسکت آب‌پاش ساخته و خریداری شد و در سال 95، 96 و 97 بالگردها به کمک مسئولان در زمان وقوع آتش‌سوزی شتافتند.

نجار اضافه کرد: مقرر بود هزینه بنزین بالگردها و یک سری هزینه‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دستگاه‌های دیگر و بخش خصوصی پرداخت شود که به‌رغم پیگیری‌های بسیار، تاکنون این مهم اتفاق نیفتاده و ارگان‌های مذکور تمایلی برای انجام ادامه این مهم ندارند.

وی خاطرنشان کرد: موضوع از سوی وزیر کشور به دولت مطرح شده اما مشکل آنها کماکان به قوت خود باقی است ؛ هنوز پیگیری‌ها در این زمینه ادامه دارد تا ببینیم به چه نتیجه‌ای می‌رسد.

نجار مطرح کرد: از سوی مسئولان سازمان برنامه و بودجه اذعان شده ردیف بودجه‌ای برای مشکل مذکور لحاظ شده که نیروهای مسلح و دستگاه‌های دیگر بیان کرده‌اند بودجه پیش‌بینی شده برای انجام فعالیت‌ها و ماموریت‌های آنها کافی نیست.

این مقام مسئول برآورد اولیه در خسارت سیل امسال در استان‌های کشور را 35 هزار میلیارد تومان و در دو بخش کشاورزی و مسکن ذکر و تصریح کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری این دو موضوع در اولویت کار مسئولان قرار گرفته و اعتبار آن هم در بخش بلاعوض و هم در تسهیلات تامین شده و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

تامین بخشی از اعتبارت زیرساختی استان‌های سیل‌زده

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: بخشی‌ از اعتبارات بخش‌های زیرساختی وزارت راه  وشهرسازی، صمت، نیرو، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شهرداری‌های استان‌های درگیر سیل امسال تامین شده و مابقی اعتبارات در مرحله پیگیری قرار دارد.

نجار در پاسخ به این سوال که با توجه به نزدیکی به فصل پاییز و آغاز بارش‌ها چه تدابیری برای پیگشیری از وقوع سیل در کشور اندیشیده شده، توضیح داد: بخشنامه‌ای به استانداران و مدیران بحران استان‌های کشور ارسال می‌شود که اقداماتی نسبت به لایروبی و مکان‌های احتمال وقوع سیل صورت گیرد و با برگزاری جلسات و پایش مکرر مناطق مختلف گام موثری برداشته و از میزان بار خسارت مالی در هنگام وقوع سیل کاسته شود.

وی اضافه کرد: در حادثه سیل امسال در استان‌های مختلف طبق راستی‌آزمایی‌های انجام شده، آمار دقیقی بنا به دلایل متعدد کسب نکرده‌ایم که با ایجاد سامانه و استفاده از تکنولوژی روز این مباحث دقیق‌تر پیگیری می‌شود.

این مقام مسئول اذعان کرد: در زمان وقوع آتش‌سوزی در مناطق مختلف از ظرفیت جوامع محلی استفاده می‌شود گرچه متولی حفظ جنگل‌ها و مراتع سازمان جنگل‌ها  ومراتع و یگان‌های ویژه آنها بوده وحفاظت از قسمت‌هایی هم که مربوط به مناطق حفاظت شده است،  بر عهده یگان ویژه سازمان حفاظت از محیط زیست است.

 

 

 

انتهای پیام/
سید مصطفی جعفری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز