خبرگزاری کار ایران

با حضور فلاح نژاد برگزار شد؛

افتتاح شرکت تعاونی آب صنعت روتن و اشتغالزایی 50 نفر در ساوجبلاغ

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۳۱۴

با حضور سرپرست اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان البرز، آئین افتتاح شرکت تعاونی آب صنعت روتن کار تولید کننده لوله و اتصالات و دستگاه‌های جوش پلی اتیلن در شهرستان ساوجبلاغ، برگزار شد.

به گزارش ایلنا، حسین فلاح نژاد در آئین افتتاح شرکت تعاونی آب صنعت روتن در شهرستان ساوجبلاغ ضمن گرامیداشت هفته تعاون و تبریک این هفته به تعاونگران و تسلیت ایام محرم، هفته تعاون را فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های تعاون و تعاونگران در اقتصاد و اشتغال استان اعلام کرد و گفت: هفته تعاون فرصتی است تا از فعالیت‌های ارزنده تعاونگران تقدیر و تجلیل شود.

وی با اشاره به اینکه مهمترین رویکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش تعاون ایجاد و ترویج و توسعه فرهنگ تعاون در بین اقشار مردم است، خاطرنشان کرد: قانون تعاونی‌ها در کشور ما قانون مترقی است و در این قانون تصریح شده که تشکیل تعاونی‌ها توسط نهادهای دولتی انجام می پذیرد ولی ادامه فعالیت و حرکت آن از سوی مردم باید صورت گیرد و اگر مردم در تعاونی خود مشارکت فعال داشته باشند می توانند تعاونی ها را هم به لحاظ اقتصادی وهم به لحاظ اجتماعی به اهداف خود برسانند اما اگر  توجهی به تعاونی ها صورت نگیرد ونظارت مردم بر مردم در آن انجام نشود نخواهد توانست اهداف خود را در این بخش محقق نماید.

فلاح نژاد ادامه داد: آنچه که ما در حوزه تعاون می بایست انجام دهیم آموزش قوانین ومقررات بخش تعاون به تعاونگران ، افزایش روحیه وفرهنگ تعاون در بین مردم و توانمند سازی تعاونی ها است و در این راستا حوزه نظارتی در بخش تعاون نیز می بایست فعالتر از همیشه نحوه فعالیت ومشارکت این تعاونی ها را بطور جدی نظارت ورصد نماید تا از انحرافات وکاستی ها در بخش تعاون پیشگیری گردد.

سرپرست اداره کل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان البرز همچنین از فعالیت و تلاشهای مدیر عامل تعاونی آب صنعت روتن کار که از تعاونی ها موفق استان در جهت  توسعه اشتغال روستایی با اشتغالزایی به میزان 50 نفر با  استفاده از ظرفیت روستا تعاون  بوده است و  در هفته تعاون 1398 بصورت ملی افتتاح گردید تقدیر وتجلیل نمود.

در ادامه ابوالقاسم پالیزگیر فرماندار ساوجبلاغ نیز در این مراسم از خدمات و فعالیتهای مدیرعامل این تعاونی در راستای اشتغالزایی شهرستان با استفاده از ظرفیت تعاونی تقدیر نمود و گفت:‌ امیدواریم با تلاش تعاونگران و نیز حمایت و اقدامات مسئولان بخش تعاون استان البرز بتوانیم در حوزه اشتغالزایی که سهم خوبی نیز در برنامه ششم توسعه برای آن پیش بینی گردیده موفق بوده وشاهد رشد وشکوفایی اقتصادی استان باشیم.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایجاد شرکت تعاونی توسعه عمران شهرستان در ساوجبلاغ در خصوص اهمیت اطلاع‌رسانی به مردم استان و شهرستان از ظرفیت‌های این نوع تعاونی در اشتغال و اقتصاد اظهار داشت:‌ در ساوجبلاغ تعاونی توسعه عمران شهرستان با هزار و 500 نفر عضو که شامل ساکنین، شاغلین و متولدین این شهرستان هستند تشکیل شده است و انتظار می رود متولیان بخش تعاون در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اتاق تعاون استان از این نوع تعاونی ها در شهرستانها حمایت لازم را انجام دهند تا مردم بعنوان عضو این تعاونی‌ها بتوانند از منافع و منابع این تعاونی ها برای اشتغالزایی و توسعه اقتصادی بهره مند شوند.

تعاونی آب صنعت روتن کار که بصورت ملی در هفته تعاون در شهرستان ساوجبلاغ افتتاح شد با سرمایه گذاری 50 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی 50 نفر به عنوان طرح شاخص استان البرز شناخته شده است.

این طرح در روستای اغلان تپه شهرستان ساوجبلاغ  در زمینی به مساحت هزار و 500 متر مربع و با هدف اشتغال روستایی و تولید لوله واتصالات و دستگاه‌های جوش پلی اتیلن راه اندازی شد.

طرح توسعه این تعاونی با مساحت  هفت هزار مترمربع در دست احداث است و در زمان حاضر با تولید یک هزار تن لوله و اتصالات و در برنامه توسعه به پنج  هزار تن افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز