خبرگزاری کار ایران

مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس‌جنوبی خبرداد:

پایان نصب پایه های ۴۰۵ تنی مشعل سکوی ۱۳A پارس جنوبی‌

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۷۶۴

مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس‌جنوبی از پایان عملیات نصب سه‌پایه مشعل سکوی A درآب‌های خلیج فارس استان بوشهر خبرداد.

به گزارش ایلنا، پیام معتمد در پایان نصب سه پایه مشعل سکوی ۱۳A پارس جنوبی با بیان اینکه این فاز دارای پیشرفت فیزیکی مطلوبی است، اظهار داشت: فاز ۱۳ پارس جنوبی با توان متخصصان داخلی در حالی به مرحله تولید و پایان عملیات نصب سازه‌ها می‌رسد که دشمنان تمام اقدامات تحریمی علیه ایران اسلامی به‌کار گرفته‌اند.
 
وی با اشاره به نصب پایه‌های سکوی ۱۳A پارس جنوبی افزود: عملیات نصب این سازه به‌عنوان آخرین سه پایه سکو‌های فاز ۱۳ به همراه عرشه مربوط به آن، در مدت زمان ۱۰ روز، توسط شناور نصاب اجرا شده و با موفقیت به پایان رسید.
 
مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس‌جنوبی از ساخت پایایه‌های سکوی فاز ۱۳ پارس جنوبی در کارخانه صنعتی صدرای بوشهر خبر داد و گفت: سه پایه مشعل سکوی ۱۳A با وزن ۴۰۵ تن و ارتفاع ۶۵ متر مرداد ماه از صدرای بوشهر برای نصب در موقعیت فاز ۱۳ پارس جنوبی به این میدان گازی منتقل شد.
 
معتمد افزود: با راه اندازی سکوی ۱۳A این طرح، روزانه ۱۴.۲ میلیون‌مترمکعب به توان تولید گاز کشور از میدان پارس جنوبی افزوده می‌شود.
 
وی هدف از توسعه طرح فاز ۱۳ پارس جنوبی را، دستیابی به تولید روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب گازغنی شده دانست و خاطر نشان کرد: پالایشگاه فاز ۱۳ پارس جنوبی دارای چهار ردیف شیرین‌سازی گاز است که هر ردیف ظرفیت تصفیه روزانه ۱۴ میلیون مترمکعب گاز دارد.
 
مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس‌جنوبی تولید ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی، ۴۰۰ تن گوگرد و سالانه ۱.۱ میلیون تن گازمایع به همراه یک میلیون تن گاز اتان را از دیگر تولیدات فاز ۱۳ پارس جنوبی دانست.
 
معتمد با بیان اینکه این فاز با توانمندی متخصصان داخلی اجرا شده است افزود: طرح توسعه فاز ۱۳ میدان گازی پارس جنوبی ایرانی‌ترین فاز پارس جنوبی است که با توان متخصصان ایرانی در زمان اوج تحریم‌های ظالمانه دشمنان از جمله آمریکا اجراء و به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز