خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استاندار ایلام خبرداد:

واگذاری امور اربعین به سازمان‌های مردم نهاد

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۸۴۵

معاون سیاسی- امنیتی استاندار ایلام از واگذاری امور اربعین به سازمان‌های مردم نهاد خبرداد.

به گزارش ایلنا، محمد نوذری روز چهارشنبه در گردهمایی روسای خانه‌های مشارکت مردم در سلامت اظهار داشت: سال گذشته بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار زائر اربعین معادل 67 درصد مجموع زوار از مرز مهران تردد داشتند و امسال پیش‌بینی می‌شود به 2 برابر افزایش یابد.
 
وی تاکید کرد: هم اکنون ۴۶۶ سازمان مردم نهاد در استان ایلام مجوز فعالیت دارند که ظرفیت بسیار مناسبی برای انجام امورات اربعین دارند.
 
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: تنها ۳۰ درصد از سلامت انسان‌ها به حوزه بهداشت و درمان مربوط است و بخش اعظم آن به سلامت در حوزه‌های اجتماعی و روان شناسی ارتباط دارد.
 
وی با بیان اینکه باید تمام حوزه‌های سلامت با یکدیگر ارتباط داشته باشند تا سلامت مردم تامین شود، یادآور شد: اگر جامعه از سلامت اجتماعی برخوردار نباشد، نمی‌توان از کاهش آسیب‌های این حوزه حرفی به میان آورد.
 
نوذری، استفاده از ظرفیت سمن‌ها را برای افزایش سواد سلامت اجتماعی موثر دانست و افزود: از ابتدای تشکیل سمن‌ها تاکنون مجوز فعالیت ۴۶۶ سازمان مردم نهاد در استان صادر شده است که ۲۰۰  مجوز از این تعداد مربوط به ۲ سال گذشته است.
 
معاون استاندار ایلام با قدردانی از نقش سازمان‌های مردم نهاد در حوزه سلامت، اظهار کرد: در سیل اخیر بخش زیادی از کارهای حوزه سلامت و اجرای برنامه‌ها بر عهده سازمان‌های مردم نهاد بود و در این زمینه به کمک مسئولان آمدند.
 
وی تاکید کرد: سمن‌ها به عنوان صدای مردم، رابط بین مردم و دولت هستند و ما باید بتوانیم از این ظرفیت در راستای توسعه حوزه سلامت استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز