خبرگزاری کار ایران

رایزنی برای جذب گردشگر از اندونزی به خراسان رضوی آغاز شده است

asdasd
کد خبر : ۸۰۰۰۲۲

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی رایزنی هایی را برای جذب گردشگربه خراسان رضوی از اندونزی آغاز کرد و در جلسه ای با حضور دستارمدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه، نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور راهکارهای جذب گردشگر از این کشور بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی فر با بیان این مطلب افزود: خراسان رضوی بیش از 2200 تاسیسات گردشگری دارد که بیش از1500 مرکز اقامتی شامل هتل و هتل آپارتمان است و به طور متوسط حدود 30 درصد ظرفیت اقامت در استان در طول سال خالی است.

وی با بیان اینکه مشهد بیشترین ظرفیت جذب گردشگر را دارد، ادامه داد: ظرفیت مراکز اقامتی استان، با کمترین هزینه می تواند در اختیار زائران و گردشگران اندونزیایی قرار گیرد.

مکرمی فر به اقدامات استان در راستای توسعه گردشگری بوم گردی اشاره و تصریح کرد: در راستای سیاست توزیع سفر توزیع ثروت تعداد 59 اقامتگاه بوم گردی تاکنون در استان بهره برداری شده که مورد استقبال قرار گرفته است. 

وی افزود: هم چنین در استان بیش از1560 اثر تاریخی در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده و بیش از 2 هزار اثر دیگر نیز شناسایی شده است که در دستور کار ثبت قرار دارد که این آثار تاریخی نیز می تواند مقصد گردشگران در شهرستان های خراسان رضوی باشد.

وی یادآور شد: قنات قصبه گناباد یکی از آثار تاریخی جذاب برای گردشگران در خراسان رضوی در فهرست جهانی به ثبت رسیده و آسبادهای نشتیفان نیز در فهرست موقت جهانی به ثبت رسیده است.

مکرمی فر به جاذبه های خاص و ویژه ای استان از جمله گوهرسنگ هایی مانند فیروزه و عقیق اشاره کرد و گفت: مشهد از سال 2017 از سوی شورای جهانی صنایع دستی به عنوان شهرجهانی گوهرسنگ های انتخاب شده و فیروزه نیشابور و عقیق خراسان از برندهای گوهرسنگ های خراسان محسوب می شوند.

وی با بیان این که سنگ های قیمتی چرم و چوب به ترتیب بیشترین صادرات صنایع دستی استان در سال گذشته بوده است، افزود: زیورآلات، فرش دستباف و دست بافته های استان از دیگر ظرفیت های صنایع دستی خراسان رضوی است.

مکرمی فر به ظرفیت های گردشگری مفاخر خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: مفاخری مانند فردوسی، عطار، خیام، حافظ ابرو و... در کنار ظرفیت ویژه موسیقی مقامی و دوتارنوازی خراسان، ظرفیت بالایی در پرکردن برنامه های سفر گردشگران خارجی دارد. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گردشگری سلامت را از دیگر ظرفیت های مشهد عنوان کرد و گفت: زیرساخت های لازم برای جذب گردشگرسلامت مهیا شده و سال گذشته بیش از 100 هزار گردشگر خراجی سرپایی درمان و 20 هزار نفر مورد عمل جراحی قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: شرکت های گردشگری سلامت علاوه بر درمان برنامه های تفریحی و زیارتی نیز دارند که به صورت بسته سفر به گردشگران خراجی ارائه می شود.

هم چنین دستارمدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه گفت: پیش از مذاکراتی با علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشوربرای جذب گردشگر به ایران داشتیم.

«محمد آزاد» با بیان این که خراسان رضوی بیشترین ظرفیت جذب گردشگر مذهبی از اندونزی را دارد، افزود: با توجه به شرایط خراسان رضوی به ویژه مشهد، می توانیم تورهای گردشگری ترکیبی را راه اندازی کنیم.

وی ادامه داد: اندونزیایی که می خواهند به عمره بروند می توانند زیارت بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) را در مسیرشان قرار دهیم.

آزاد به علاقه اندونزیایی ها به مفاخر خراسان اشاره کرد و گفت: بخشی از کتب مفاخر خراسان از جمله عطار و خیام ترجمه شده است که این مفاخر می توانند از مقاصد سفر یا بخشی از برنامه سفر گردشگران اندونزیایی به خراسان رضوی باشند.

وی تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی حلقه وصل شرکت های گردشگری سلامت و وزارت امور خارجه خواهد بود.

آزاد به شرایط جغرافیایی اندونزی اشاره کرد و گفت: مردم اندونزی همیشه سبزی را دیده اند و دیدن کویر یا کوهستان دارای برف که در خراسان هم وجود دارد، برایشان جذاب است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز