خبرگزاری کار ایران

شهردار اصفهان در اجلاس شهرهای تاریخی جهان عنوان کرد ؛

اصفهان دائره المعارفی از هنر و معماری / شهر و شهروند فعال خالق و مولد زنجیره ارزشی است

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۷۰۹

شهردار اصفهان گفت: احترام متقابل شهر و شهروند در زیست گاه های فرهنگی و قابلیت پاسخ گویی دو سویه بسترساز خلاقیت فرهنگی و مشارکت جویی فرهنگی شده که پیامد آن بهزیستی فرهنگی در شهرهای تاریخی است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، قدرت‌الله نوروزی در اجلاس شهرهای تاریخی جهان در شهر ریازان روسیه، با اشاره به اینکه اصفهان به عنوان یکی از کلانشهرهای مهم ایران در مرکز ایران واقع شده و مقصدی جذاب برای گردشگران داخلی و بین المللی است که صدها اثر تاریخی باشکوه و ثبت شده به عنوان میراث فرهنگی دارد، اظهار کرد: برخی از این آثار مانند میدان نقش جهان، به عنوان میراث جهانی ثبت شده است.

وی ادامه داد: اصفهان دائره المعارفی از هنر و معماری قلمداد می شود. پیروان ادیان گوناگون با صلح و رفاه در شهر زندگی می کنند. مسلمانان، مسیحیان، یهودیان، زرتشتیان، همه در فضایی آرام و صمیمانه کنار هم هستند و یکی از عجایب جهان را خلق کرده‌اند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: بیشتر صنایع سنگین و نیمه سنگین نظیر مجتمع های فولاد، پتروشیمی، نساجی و پالایشگاه و نیروگاه ها و هزاران صنایع سبک در اطراف شهر مستقر هستند. 

وی با اشاره به اینکه در کنش متعامل و مهربانانه انسان و طبیعت شهرهای تاریخی در فرآیند رشد مدنی تحقق یافته‌اند و در مسیر تلاش برای انطباق آشتی جویانه با زیست بوم، روابطی از ارزش های مشترک اجتماعی را صورت بندی کرده اند، تصریح کرد: این ارزش ها عرصه بروز سه شاخص زیست پذیری، انسان محوری و معناگرایی در شهرهای تاریخی و پر پیشینه شده است. 

نوروزی افزود: اجتماع این سه مولفه و تحقق منطقی آن در فضای کالبدی و شبکه ارتباطی باعث شد در متن و بطن تاریخی، زیست گاه های هویت محوری شکل گیرند که می توان از آنها با عنوان شهرهای فرهنگی یاد کرد و نام برد. 

وی اذعان داشت: احترام متقابل شهر و شهروند در این قبیل زیست گاه ها و قابلیت پاسخ گویی دوسویه بسترساز خلاقیت فرهنگی و مشارکت جویی فرهنگی شد که پیامد آن بهزیستی فرهنگی در شهرهای تاریخی است. 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز