خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد :

آمادگی امور مالیاتی برای کمک به رونق تولید در استان/ بخشودگی مالیاتی برای واحدهای تولید

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۹۲۵

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد گفت: کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی در استان اگر اصل بدهی مالیاتی خود را تا پایان مهر ماه امسال پرداخت کنند می‌توانند از بخشودگی صددرصد جرائم بهره‌مند شوند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، منوچهر اسدی با اشاره به لزوم رعایت برخی ظرافت‌های‌خاص متولیان سازمان مالیاتی برای وصول درآمدهای این بخش در شرایط موجود اقتصادی اظهار داشت: این طرح به منظور کمک به فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان است بنابراین کلیه مودیان مالیاتی اعم از حقیقی و حقوقی که در همه منابع مالیاتی دارای بدهی هستند می‌توانند جهت استفاده از این تسهیلات به واحدهای مالیاتی ما در سطح استان مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه سازمان مالیاتی به عنوان جزئی از بدنه دولت در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب آماده کمک به رونق تولید در استان است عنوان کرد: بخشودگی صددرصدی جرائم تنها تا مهرماه است و چنانچه مودیان به ماه‌های بعد موکل کنند درصد بخشودگی کمتر می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد بیان داشت: پس از گذشت این تاریخ، به ازای هر ماه تاخیر در تسویه بدهی بابت صنوف و واحد‌های تولیدی دو درصد و صنوف و واحد‌های غیر تولیدی چهار درصد از میزان بخشودگی جرائم کاسته می‌شود.

وی افزود: در نهایت اگر یک مودی در پایان سال مراجعه  کند برای واحدهای تولیدی میزان بخشش جرائم کمتر از 90 درصد و برای سایر بخش‌های اقتصادی غیر تولیدی درصد بخشش به کمتر از 80 درصد می‌رسد.

اسدی ادامه داد: قطعا استفاده از ظرفیت های قانونی تقسیط و بخشودگی جرائم می‌‎ تواند به کمک رونق تولید بیاید و اداره کل امور مالیاتی استان نیز برای همکاری در این رابطه اعلام آمادگی کرده است.

وی با بیان این که در سال گذشته تمام اهتمام امور مالیاتی استان وارد آمدن کمترین فشار به واحدهای تولیدی بود، خاطرنشان کرد: امور مالیاتی استان در سال گذشته و حتی سال 96 به منظور رسیدگی به عملکرد درآمدی شرکت‌ ‎ ها با رویکردی تعاملی به سمت پذیرش دفاتر مالی به رغم وجود برخی موانع قانونی پیش رفت و خوشبختانه در این رابطه نیز عملکرد و رضایت خاطر طرفین فراهم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز