خبرگزاری کار ایران

سفیر فرانسه در ایران عنوان کرد:

اینستکس‌می‌تواند در توسعه روابط اقتصادی ایران و اروپا موثر باشد/ علاقمندی تجار فرانسوی به توسعه فعالیت‌ در ایران

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۴۲۴

سفیر فرانسه در ایران گفت: مکانیزم جدید و نوآورانه اینستکس می‌تواند در دراز مدت در توسعه روابط اقتصادی ایران و اروپا موثر باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، فیلیپ تیه بو، در نشست با اعضای هیات مدیره اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان قزوین بیان کرد: ما از اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران متاسفیم و امیدواریم مکانیزمی برای حل مشکلات اقتصادی ایران اتخاذ شود.

وی گفت: فرانسه علاقمند است که ایران بتواند از منافع اقتصادی برجام برخوردار شده و مشکلاتش را حل کند.

فیلیپ تیه بو اظهار کرد: تحریم های آمریکا برای مردم و شرکت‌ها مشکل‌ساز بوده و شرکت های فرانسوی فعال در ایران را نیز تحت تاثیر قرار داده و این در حالی است که تجار و شرکت‌های ما علاقمند به توسعه فعالیت‌های خود در ایران هستند.

تامین منابع مالی با اینستکس

سفیر فرانسه در ایران عنوان کرد: خوشبختانه مکانیزم جدید و نوآورانه اینستکس می‌تواند در دراز مدت برای توسعه روابط اقتصادی موثر باشد که این امر مورد استقبال ما است.

وی افزود: این مکانیزم به صورت تدریجی اجرا خواهد شد اما مطمئنا می‌تواند به توسعه روابط ایران و اروپا و افزایش حجم مبادلات اقتصادی منجر شود.

تیه بو اضافه کرد: اتاق مشترک ایران و فرانسه ظرفیت خوبی برای تقویت فعالیت های اقتصادی و تجاری است چرا که توانسته شرکت های فعال دو طرف را دور هم جمع کرده است.

سفیر فرانسه در ایران ادامه داد: حجم یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری سرمایه گذاری تجاری با ایران ارزشمند است که ما آمادگی لازم جهت تسهیل امور را داریم.

وی گفت: با کمک رایزن اقتصادی سفارت فرانسه در ایران امیدواریم رفت و آمدهای تجاری و مناسبات اقتصادی دو کشور افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز