خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند:

راه اندازی خط کشتیرانی خرمشهر - بصره

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۶۹۵

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند از راه اندازی خط کشتیرانی خرمشهر - بصره خبرداد.

به گزارش ایلنا، قدرت الله طمیمیان گفت: به منظور راه اندازی مجدد خط کشتیرانی خرمشهر - بصره و برعکس سفری یک روزه به کشور عراق با کشتی برلیان انجام شد.
 
وی ادامه داد: با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی و حضور زائران اربعین حسینی در این منطقه و انتخاب سفر دریایی از بندر و دریانوردی خرمشهر به کربلای معلا، قرار گرفتن این کشتی در خطوط حمل و نقل آبی به جابه جایی زائران اربعین حسینی کمک شایانی خواهد کرد.
 
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند افزود: بررسی مسایل و مشکلات حمل و نقل بین خرمشهر و عراق با وزیر حمل و نقل کشور عراق نیز در دست پیگیری است.
 
با راه اندازی این خط کشتیرانی هفته‌ای  یک سفر رفت و برگشت بین خرمشهر - بصره با ظرفیت ۲۳۵ مسافر انجام می شود.
 
نخستین اسکلهٔ خرمشهر در سال ۱۳۰۸ خورشیدی و در جریان پهلو گرفتن یک فروند اقیانوس‌پیما به بهره‌برداری رسید.
 
بندر خرمشهر یکی از بنادر کانتینری کشور در خلیج فارس بوده و به دلیل همجواری با کشور عراق، یک منطقه استراتژیک از نظر تجاری و سیاسی محسوب می شود که با قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند و نزدیکی به پالایشگاه آبادان و صنایع فولاد خوزستان فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در آن فراهم است.
 
پایانه مسافری دریایی خرمشهر در ساحل رودخانه اروند در سال ۸۵ با حرکت یک فروند کشتی مسافربری کاتاماران به مقصد کویت فعالیت آن آغاز شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز