خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

شهرداری تربت حیدریه در جذب اعتبارات سال 97 پیشگام بوده است

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۴۹۴

شهردار تربت حیدریه گفت: در حال حاضر این اعتبارات در حوزه های مختلف جذب شده‌اند و در حال هزینه کرد در سرفصل‌های تعیین شده هستیم.

محمد‌صادق مجتهدی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در تربت حیدریه. گفت : در سال‌های اخیر به ویژه در سال گذشته ، دولت شرایط اقتصادی مطلوبی نداشته و از همین رو ادارات دولتی در جذب اعتبارات خود همیشه با مشکل مواجه بوده اند . از آنجا که شهرداری یک نهاد عمومی غیر دولتی است لذا اعتبارات بسیار ناچیزی دارد و جذب همین اعتبارات نیز کار بسیار دشواری است و نیاز به پیگیری های فراوان دارد.

شهردار تربت حیدریه افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته در سال گذشته شهرداری تربت حیدریه موفق به جذب مبلغی بالغ بر 50 میلیارد ریال از اعتبارات خود شد که  پس از اداره راه و حمل ونقل جاده ای ، دومین اداره در سطح شهر تربت حیدریه بوده است . 

وی افزود : این اعتبارات در حوزه‌های مختلفی از جمله تاسیسات ، خرید قیر ، جدول  و حمل و نقل است که مبلغی بالغ بر 8 میلیارد ریال برای خرید قیر ،3/5 میلیارد ریال خرید جداول جهت احداث کانال جمع‌آوری آبهای سطحی ، 740 میلیون ریال جهت تجهیز سامانه ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی، 3 /1  میلیارد ریال برای خرید تجهیزات روشنایی برای تامین روشنایی پارک‌هایی که در مسیر مسافرین و زائران قرار دارند و مهم‌ترین آن نیز جذب 40 میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی و زیباسازی ورودی شهر از سمت زاوه بوده است .

شهردار تربت حیدریه بیان داشت : این در حالی است که در سال 96 شهرداری فقط موفق به جذب اعتباری کمتر از 1 میلیارد ریال شده بود .

مجتهدی گفت : در حال حاضر این اعتبارات در حوزه های مختلف جذب شده اند و در حال هزینه کرد در سرفصل های تعیین شده هستیم

وی تصریح کرد: یکی از انتقاداتی که همیشه به شهرداری ها وارد است وضعیت آسفالت خیابانها و معابر شهر است . فرسودگی و خرابی آسفالت معابر بر اثر گذر زمان ، کمبود منابع مالی و کاهش درآمد های شهرداری ، گسترش حاشیه نشینی و توسعه افقی شهر و از همه مهم‌تر افزایش بی سابقه قیمت قیر طی یک سال گذشته از مهمترین عواملی است که موجب شده شهرداری در بحث آسفالت معابر عقب بماند .

شهردار تربت حیدریه گفت : یقینا یکی از برنامه ها و اولویت‌های کاری هر شهرداری آسفالت خیابانها ، کوچه ها و معابر شهری است اما در حال حاضر اجرای این طرح در سطح وسیع از توان شهرداری خارج است .

وی افزود : از ابتدای شروع بکار در شهرداری در حوزه آسفالت اقدامات خوبی را انجام داده‌ایم که بیشتر آنها در حوزه ستاد بازآفرینی شهری و محلات هدف این ستاد بوده است که در همین راستا مناطقی همچون کوی امیر المومنین (ع) صددرصد آسفالت شده و یا در کوی شهید هاشمی نژاد و شهید چمران اغلب معابر آسفالت شده است.

مجتهدی به آسفالت خیابان کاشانی طی روزهای گذشته اشاره کرد و گفت : یکی از خیابان‌های پر تردد و اصلی شهر که وضعیت آسفالت نا مطلوبی داشت را توانستیم با تامین قیر از محل منابع داخلی آسفالت نمائیم و برای سایر خیابانها همچون بلوار مدرس و بلوار باهنر برنامه هایی را در دستور کار داریم.

شهردار تربت حیدریه حجم آسفالت استفاده شده در خیابان کاشانی را 1320 تن اعلام کرد و بیان داشت : هزینه ریالی ان هم مبلغی حدود 8 میلیار ریال است  که شامل قیر ، مصالح ، حمل ، پخش و کارگر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز