خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

صنایع دستی و هنرهای سنتی تایباد در دهمین نمایشگاه بین‌المللی رونمایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۱۱۶

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تایباد از حضور هنرمندان تایبادی در دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران خبر داد.

عبدالرحیم تاج‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد، اظهار کرد: این نمایشگاه همزمان با سراسر کشور در محل نمایشگاه دائمی مشهد از فردا دایر و تا 7 مردادماه ادامه دارد.

وی افزود: از چند هفته گذشته فراخوانی جهت حضور هنرمندان صنایع دستی شهرستان تایباد در این نمایشگاه انجام شده و هنرمندان از روستاهای‌هدف مانند فرمان آباد،جوزقان، پشته، ایله و... هنرهای دستی و سنتی خود را برای ارائه در نمایشگاه به این اداره تحویل دادند از میان آثار ارسال شده برگزیده‌ها انتخاب و برای حضور در نمایشگاه آماده شد.

تاج‌محمدی تصریح کرد: سه بانوی هنرمند از شهر تایباد برای حضور در غرفه صنایع دستی این شهرستان انتخاب شدند که از فردا در محل نمایشگاه حضور خواهند داشت و نماینده بانوان توانمند این خطه مرزی برای معرفی آثار هنری‌شان به سراسر کشور هستند.

وی با اشاره به مهمترین آثار هنری ارائه شده در نمایشگاه مطرح کرد: مهمترین آثار هنری که معرف این شهرستان است شامل فرت‌بافی، رودوزی، سرمه دوزی، طراحی بر روی سفال و سرامیک از فردا به مدت چهار روز به عرصه نمایش گذاشته خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تایباد گفت: در این نمایشگاه 30 استان و 28 شهرستان خراسان رضوی در قالب 188 غرفه حضور دارند. همچنین 250 شرکت فعال در حوزه صنایع دستی نیز در این نمایشگاه حاضر خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز