خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر یزد:

هنر موجب ماندگاری فرهنگ و اندیشه در جامعه می‌شود/ به امور فرهنگی و هنری بی‌توجهی شده است

asdasd
کد خبر : ۷۸۸۲۳۹

رئیس شورای شهر یزد با بیان اینکه هنر روح زندگی است و زیبایی‌ها را بهتر نشان می‌دهد، گفت: هنر موجب ماندگاری فرهنگ و اندیشه در جامعه می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامعلی سفید با اشاره به برگزاری جشنواره "خش دلانه" در یزد اظهار داشت: شورا یک مجموعه ای است که باید به همه مسائل شهر بپردازد و در همه زمینه ها برنامه داشته باشد از جمله فرهنگ و هنر که مرتبط با شادی مردم و نشاط اجتماعی و اوقات فراغت است.

وی با بیان اینکه اینگونه نیست که شهرداری تنها به بحث نظافت شهری و امور عمرانی توجه کند، ادامه داد: هر نیازی که انسان دارد باید در شهر به آن پاسخ داده شود لذا امور فرهنگی و هنری که قبلا کمتر مورد توجه بوده است را باید بیشتر توجه کنیم و به آن بپردازیم.

رئیس شورای شهر یزد با بیان اینکه هنر روح زندگی است و زیبایی ها را بهتر و بیشتر نشان می‌دهد و زشتی ها را نیز اضافه کرد: هنر می تواند باعث لطافت و مهربانی افراد باشد و خشونت ها را کم کند و زمختی های زندگی را بگیرد و اگر هنر در جامعه جاری و ساری شود ابتدا ماندگاری فرهنگ را در جامعه داریم، اندیشه ها ماندگار می شود و سپس لطافت ها و مهربانی ها هم بیشتر می کند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به جشنواره های فرهنگی هنری عنوان کرد: متاسفانه برای این نوع برنامه ها در گذشته و حتی امروز هم کار انجام نشده و مسئولانی که دست اندر کار بودیم کمتر به آن توجه داشتیم و بیشتر به نیازهای اولیه فکر شده و آن نیاز ها در اولویت بوده است.

سفید بیان داشت: یزد هم مشکلات خاص خودش را دارد و ویژگی هایی چون آب و هوای خاص، کویری بودن یا حتی خشکی و خشکسالی های مکرر از مواردی بوده که توجه مردم و مسئولان را به خود جلب کرده و امروز که نگاه می کنیم در حوزه های فرهنگی و هنری دچار کسر و کمبودهای زیادی هستیم که باید جبران شود.

وی با تاکید بر اینکه باید فضاسازی را به سمتی ببریم که در همه شهرها و استان زمینه های حضور را برای همه هنرمندان فراهم کند اضافه کرد: طبیعی است که به هر میزانی توجه به نقطه ای کم باشد عطش جامعه در آن زمینه بیشتر است و معتقدم این فضا در عرصه فرهنگ و هنر برای هنرمندان شهرستانی بیشتر فراهم است.

رئیس شورای شهر یزد تصریح کرد: هنر نمی تواند به صورت گزینشی باشد و بگوییم که می خواهیم در این زمینه ها هنرمند داشته باشیم بلکه هنرمند باید با گرایش ها و تمایلات خود زمینه نشاط و شادابی را بیش از پیش فراهم آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز