خبرگزاری کار ایران

معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی کشور:

یزد در صدر سرمایه‌گذاری های بخش خصوصی در حوزه‌ گردشگری است/ امضای تفاهم نامه با وزارت نیرو برای گردشگری آبی

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۸۸۲

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به اقدامات بخش خصوصی در یزد گفت : یزد در صدر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه‌ گردشگری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،حسین اربابی در نشست یزد شهر میراث جهانی با بیان اینکه شهر یزد یک مجموعه‌ای از میراث گردشگری است اظهار داشت: بیشترین تأسیسات سرمایه‌گذاری در حوزه میراث در این استان صورت پذیرفت که یک کار نمونه در سطح کشور بود.

وی با اشاره به نگاه ارزشمند و تاثیرگذار مدیران مختلف استان به حوزه گردشگری ادامه داد: ارزشمند است که مدیران مختلف استان با حفظ موازین میراثی، گردشگری را در اولویت کار خود قرار دادند.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به اینکه یزد را در سطح کشور یک استان کویری می‌دانند اضافه کرد: استان‌های بسیاری از طبیعت ارزشمندی برخوردارند اما از نظر جذب گردشگر و سرمایه‌گذاری نتوانستند مانند استان کویری یزد پیشرو باشند و موفق عمل کنند.

اربابی با تاکید بر لزوم جذب سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری در یزد خاطرنشان کرد: این تعهد را داریم که برای استان یزد سنگ تمام بگذاریم و فرآیندها را برای حضور سرمایه‌گذاران در این استان به کمترین زمان ممکن تقلیل دهیم.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت بسیار خوب یزد در بخش سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری عنوان کرد: قول می‌دهم هر چه که از استان یزد برای سرمایه‌گذاری آورده شود از پیش تعیین شده باشد.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی کشور افزود: اگر سرمایه‌ گذاری از استان یزد 30 درصد آورده داشته باشد ما نیز به شکلی عمل می‌کنیم که 70 درصد کمک شود تا فرآیند سرمایه‌ گذاری تکمیل شود.

وی همچنین از امضای تفاهم نامه با وزارت نیرو برای گردشگری آبی خبر داد و اظهار داشت: از منابع آبی که در یزد کمتر وجود دارد با وزارت نیرو تفاهمنامه خوبی امضا شده که تنوع بهره‌برداری از منابع آبی را به سمت گردشگری سوق دهیم.

استاندار یزد هم در این نشست با بیان اینکه ثبت جهانی یزد فرصت بسیار مناسبی برای با هم شدن در جهت بازنمایی هویت تاریخی یزد و ارتقا شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در این کهن دیار است گفت: در اولویت توسعه استان موقعیت ویژه‌ای را برای گردشگری قائل شدیم.

محمدعلی طالبی ادامه داد: بافت تاریخی ارزشمند، میراث فرهنگی بسیار غنی و کویر و موضوعات دیگر از جمله مباحثی است که نشان می‌دهد یزد دارای میراث ارزشمند بسیاری در حوزه گردشگری است.

استاندار یزد با بیان اینکه در این چند سال هم یزد نشان داده که اگر در حوزه گردشگری حمایت شود خود مردم پیشقدم هستند گفت: در بحث سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری، تخصیص اعتبارات مورد نیاز این بخش و حمایت از بخش خصوصی در استان یزد به گونه‌ای باشد که بتوانیم یزد را به عنوان قطب گردشگری کشور معرفی کنیم و این بخش بتواند خدمات خود را به اقتصاد کشور بهتر نشان دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز