خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان مطرح کرد:

احداث شهرک صنعتی بین کردستان ایران و عراق

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۳۳۲

استاندار کردستان گفت: در آینده با اقلیم کردستان عراق شهرک صنعتی مشترک احداث خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا، بهمن مرادنیا در مراسم روز ملی صنعت و معدن و تجلیل از تولید کنندگان نمونه کردستانی ضمن تبریک روز صنعت و معدن به تلاشگران این بخش گفت: ما در استان کردستان ظرفیت‌های بسیار مطلوبی داریم که هنوز خود نیز به آن باور نداریم.
 
وی سرپا نگاه داشتن تولید در جنگ اقتصادی موجود را نشانه توانمندی بخش صنعت در کشور و استان ارزیابی کرد و اظهار داشت: سرمایه گذاری صنعتی از گذشته در کردستان کم بوده و گله از آن بخش کماکان به قوت خود باقی است، اما روی سخن من با تولیدکنندگان و سرمایه گذاران داخل استان است که باید همت شان را چند برابر کنند.
 
مرادنیا به سرمایه گذاری یک تولیدکننده اهل ترکیه در سقز اشاره کرد و بیان کرد: این سرمایه گذار در سقز کارخانه تولید سیگار راه اندازی کرده که با موفقیت همراه بوده است و فازهای دیگر سرمایه گذاری را در دستور کار دارد، با این اوصاف سرمایه گذاران داخل استان نباید هیچ نگرانی داشته باشند.
 
استاندار کردستان افزود: نباید منتظر کمک دست غیب بود بلکه باید با خود اتکایی بیشتر به صحنه فعالیت آمد و همین کنگره مشاهیر کرد نشان داد ما در بخش های مختلف چه توانمندی های وسیعی داریم.
 
وی ادامه داد: در آینده ما با اقلیم کردستان عراق شهرک صنعتی مشترک احداث خواهیم کرد و تولید کنندگان اقلیم نیز تمایل به همکاری با استان کردستان را دارند.
 
مرادنیا ایجاد امید در تولید کنندگان و سرمایه گذاران را پیش شرط موفقیت در ایجاد توسعه ذکر کرد و گفت: در بهار سال ۹۷ نرخ بیکاری استان ۱۳ درصد بود که در بهار امسال این رقم به ۱۲ و نیم درصد کاهش یافته و نرخ مشارکت از ۴۲ و نیم درصد بهار سال گذشته به ۴٨ و سه دهم درصد در بهار ۹٨ رسیده است.
 
استاندار کردستان در پایان به ضرورت وجود نمایشگاه های دائمی در استان گریزی زد و عنوان کرد: با توجه به اینکه زمین مناسب در اختیار گذاشته شده است ضرورت دارد تا سه ماه آینده تکلیف آن روشن شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز