خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری خراسان رضوی مطرح کرد:

تلاش برای کاهش نرخ بیکاری استان به ۸.۵ درصد

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۴۹۴

معاون‌هماهنگی‌امور اقتصادی استانداری خراسان‌رضوی در«کارگروه اشتغال استان» از تلاش برای کاهش نرخ بیکاری استان به ۸.۵ درصد خبر داد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از مشهد، علی رسولیان در جلسه «کارگروه اشتغال استان» که در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا با ایجاد 706 هزار شغل دیگر در سطح استان، نرخ موجود بیکاری به 8.5 درصد برسد.

وی با تاکید بر اینکه اشتغال حمایتی برای خراسان رضوی بسیار حائز اهمیت است، عنوان کرد: ما باید بتوانیم برای افراد کم توان شغل ایجاد کنیم، لذا رویکرد بانک‌ها باید در این خصوص اصلاح شود و ضرورت دارد که دستگاه های متولی نیز به تعهداتشان عمل کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در ادامه تصریح کرد: سهم استان از اعتبارات تبصره 18 قانون بودجه، 2839 میلیارد تومان است که باید برای جذب آن تلاش شود. وجوه اداره شده هم 95 میلیارد تومان، یارانه تسهیلات 101.5 میلیارد تومان و کمک بلاعوض 110 میلیارد و 800 میلیون تومان اعلام شده است.

رسولیان ادامه داد: برای استان خراسان رضوی 46 هزار و 531 شغل پیش بینی شده است و اگر نتوانیم این تسهیلات را به صورت کامل جذب کنیم، مابقی استان ها از این ظرفیت بهره خواهند گرفت

مدیرکل تعاون ،کارو رفاه اجتماعی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: وظیفه اصلی کارگروه اشتغال پیگیری مصوبات شورای عالی کار می باشد که در قانون برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است.

محمد سنجری افزود: عملکرد دستگاه ها در حوزه تبصره ۱۸ در سطح ملی با پراکندگی همراه بوده و تفاهم نامه های اعتبارات تبصره ۱۸ بین سازمان برنامه و بودجه کشور و دستگاه ها و وزارتخانه ها منعقد شده و این مسئله پراکندگی هایی را موجب شده است.

وی اظهار داشت: نرخ مشارکت اقتصادی استان نیز در بهار سال گذشته ۴۳.۵ درصد اعلام شد که در بهار امسال به ۴۰.۴ درصد کاهش یافت و نرخ بیکاری استان پس از چندین سال تک رقمی شد و از ۱۰.۷ درصد در بهار پارسال به ۹.۴ درصد در بهار امسال کاهش یافت.

وی گفت: آخرین اعلام برای سهم خراسان رضوی از اعتبارات روستایی ۶ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال بوده است که ۵.۱ درصد از سهم کشور در این حوزه اعتباری را شامل می شود.

سنجری افزود: از این مبلغ دو هزار و ۱۹۴ میلیارد ریال سهم نهادهای حمایتی کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید است که ابلاغ لازم برای آن صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: در مجموع ۳۰ درصد از منابع مزبور به صورت متمرکز هنوز در اختیار تهران است، برهمین اساس مکاتبات متعدد از سوی خراسان رضوی و تمام استان های کشور با وزارتخانه صورت گرفته و درخواست شده است ۳۰ درصد منابع متمرکز (با توجه به حجم بالای طرح هایی که نزد بانک هاست)، در اختیار استان ها قرار بگیرد که به احتمال زیاد این امر محقق خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر پنج هزار و ۶۴۴ طرح برای جذب منابع مزبور در استان توسط بانک ها مصوب شده که از این تعداد پنج هزار و ۵۲۷ طرح منجر به انعقاد قرارداد شده و برای پنج هزار و ۴۴۸ طرح نیز پرداخت صورت گرفته است.

سنجری در خصوص عملکرد بانک های خراسان رضوی افزود: بانک توسعه و تعاون ۷۱۰ میلیارد ریال، بانک کشاورزی هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال، پست بانک ۷۶۰ میلیارد ریال و صندوق توسعه کارآفرینی ۷۵۰ میلیارد ریال به نهادهای حمایتی پرداخت کرده اند که میانگین پرداخت استان با احتساب نهادهای حمایتی، ۶۹ درصد است.

وی اظهار داشت: روند پرداخت اعتبارات توسط بانک ها کند شده و این مسئله ناشی از وضعیت طرح ها و عملکرد دستگاه های حمایتی بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز