خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر کرج:

کرج آماده هرگونه سرمایه‌گذاری فرهنگی است/ بافت تاریخی کتابخانه امیرکبیر قربانی کج‌سلیقگی‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۵۹۶

رئیس شورای شهر کرج گفت: مدیریت شهری این کلانشهر آماده میزبانی از هرگونه سرمایه گذاری فرهنگی و اجتماعی است.

به گزارش ایلنا، عباس زارع در آیین کلنگ زنی کتابخانه مرکزی البرز، گفت: شهرها شأنیت خود را از انسان های فرهیخته و فرهنگ ساز می‌گیرند و شهرهای مدرن شهرهایی با کتابخانه‌ها، خانه‌های تئاتر، فرهنگسراها و گالری‌های هنری متعدد هستند که در آنها تبادلات اجتماعی در بستری شکوفا شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه کلانشهر کرج فاقد فضاهای کالبدی در حوزه فرهنگی و اجتماعی است و چنانچه خواستار داشتن شهری توسعه یافته هستیم، باید در این راستا حرکت کنیم، بیان داشت: امروز نیاز به سرمایه گذاری در حوزه فرهنگی بیش از سایر حوزه ها احساس می‌شود و در چنین فضایی فرهیختگان به سهولت دانش و فرهنگ خود را به سایر اقشار جامعه منتقل می کنند. 

این‌مسئول در ادامه به تغییر نمای آجری کتابخانه امیرکبیر اشاره و تصریح کرد:مشخص نیست این کج‌سلیقگی برای تغییر نمای آجری کتابخانه امیرکبیر که یکی از خاطرات نوستالژیک بومی ها و قدیمی های شهر بوده و در ایجاد احساس‌تعلق خاطر به شهر نقش‌بسزایی داشته است، توسط چه کسی صورت گرفته است اما در مجموع به هیچ وجه قابل دفاع نیست.

زارع با تاکید بر اینکه شورای پنجم کرج طی دو سال اخیر برای راه اندازی شهر کتاب بودجه اختصاص داده و در ابتدا مقرر شده بود این کتابخانه مرکزی در غرب شهر و اراضی دانشگاه خوارزمی اجرایی شود، خاطر نشان کرد: متاسفانه این توافق حاصل نشد و امیدواریم که نویدبخش توسعه فرهنگی برای حیدرآباد و دیگر محلات باشد و بتوانیم بین مردم و کتاب دوستی و آشتی دوباره برقرار کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: در حال حاضر 20 سالن سینمایی و 2 گالری بزرگ جهت اکران آثار هنری توسط بخش خصوصی در سطح شهر در حال احداث است که از حمایت کامل مدیریت شهری برخوردار می باشند و از دیگر سو بحث احداث سرای محله در هر یک از مناطق شهری و نیز احداث مجموعه تفریحی گردشگری تپه مرادآب دنبال می شود که بی شک نویدبخش توسعه روز افزون و ارتقای فرهنگی و اجتماعی است.

زارع در پایان اظهار کرد: تغییر کاربری فضاهای مسکونی به فرهنگی و هنری مورد حمایت مدیریت شهری کرج است و با توجه به محرومیت و فقری که در این حوزه وجود دارد، امیدواریم بتوانیم به وضعیت پایدارتری دست پیدا کنیم و بی شک تنها از طریق مشارکت بخش خصوصی می توان به انجام کارهای بزرگ امیدوار بود که البته آغاز احداث کتابخانه مرکزی البرز خود گامی بزرگ به شمار می رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز