خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی خبرداد:

افزایش ۴۶ درصدی جرایم قتل در استان/ استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتالی غیرقانونی است

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۴۲۹

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی گفت: در سه ماهه نخست سال جاری، میزان جرایم قتل در استان نسبت به سه ماهه سال ۹۷، با ۱۹ مورد قتل، ۴۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا، سرهنگ صابر عباس‌زاده درباره عملکرد سه ماهه نخست سال جاری پلیس آگاهی استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: عمده عملکرد پلیس آگاهی در حوزه مبارزه با سرقت، جرایم جنایی، قتل، آدم‌ربایی، جرایم خشن، مبارزه با قاچاق کالا و جرایم اقتصادی است.

وی درباره عملکرد پلیس آگاهی در حوزه سرقت با اشاره به اینکه برخی منازل تبدیل به شعبات بانکی شده است و مردم طلا و جواهرات خود را در خانه نگهداری می‌کنند و منجر به سرقت می شود، بیان کرد: در سه ماهه نخست سال جاری، علیرغم اقدامات صورت گرفته برای مبارزه با سرقت، شاهد ۱۵ درصد افزایش سرقت نسبت به سه ماهه نخست سال قبل بودیم و رتبه استان در حوزه میزان سرقت ۲۷ است. جرایم سرقت منزل نیز ۵ درصد افزایش یافته که ۷۰ درصد این سرقت ها توسط پلیس آگاهی منجر به کشف شده، ۸۰ درصد اموال به سرقت رفته از منازل شامل پول، طلا و جواهرات بوده و برای پیشگیری از سرقت در این حوزه، نیاز به آگاه‌سازی است.

وی افزود: در حوزه سرقت مغازه، شاهد افزایش ۹ درصدی سرقت از مغازه های استان بودیم با این حال در سال جاری از هیچ بانکی سرقتی صورت نگرفته است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه یک هزار و ۱۳۶ پرونده کلاهبرداری در سه ماهه نخست سال جاری تشکیل شده که ۸۰ درصد آنها منجر به کشف شده است، خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست سال جاری، ۱۹ قتل به وقوع پیوسته که عوامل این قتل ها شناسایی و کشف شده است و نسبت به سه ماهه سال گذشته، شاهد افزایش ۴۶ درصدی در سه ماهه سال جاری هستیم.
 
وی در خصوص طرح های اجرایی پلیس آگاهی در سه ماهه سال جاری اعلام کرد: ۳۰ طرح در حوزه مبارزه با سرقت اجرایی شده، ۸۹مورد باند سرقت در قالب این طرح ها متلاشی شده و در بحث قاچاق کالا، ۴۹ میلیارد تومان ارزش پرونده های کشف شده بوده است.

وی در خصوص دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتالی تصریح کرد: در سه ماهه نخست سال جاری، ۲۷۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتالی کشف شده است، استفاده از این نوع دستگاه‌ها غیرقانونی است و آنها را جمع آوری می‌کنیم.

عباس‌زاده اظهار کرد: ۶۹ میلیارد تومان ارزش پرونده‌های جرایم اقتصادی در سه ماهه نخست سال جاری بوده و در حوزه زمین خواری، ۵ پرونده تشکیل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز