خبرگزاری کار ایران

شوکت در همایش بزرگ کارگران:

نباید هزینه طرح‌های دولت را کارگران بدهند/ بدهی دولت به تأمین اجتماعی به حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۳۱۹

رئیس کانون کارگران ساختمانی ایران، با بیان اینکه طرح تحول سلامت، به ضرر کارگران و به نفع پزشکان با حقوق بالای ۱۰۰ میلیون تومان بود، گفت: بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی بعنوان حق الناس کارگران، به حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، اکبر شوکت، در مراسم انتخابات و گردهمایی کارگران گچ کار استان قم، که با حضور حدود هزار نفری از کارگران و استادکاران این صنف ساختمانی و در محل مسجد رضائیه شهر قم برگزار شد، اظهار داشت: ما کارگران از بزرگترین حامیان آقای دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری بودیم و انتظار داریم که به مطالبات جامعه کارگری بیش از پیش توجه شود.

وی با بیان این که سازمان تأمین اجتماعی بعنوان حق الناس جامعه کارگری است و کسی حق تعرض به آن را نباید داشته باشد، تصریح کرد: طرح تحول سلامت به نفع پزشکان و در عین حال به ضرر سازمان تأمین اجتماعی بود که متعلق به کارگران است.

رئیس کانون کارگران ساختمانی ایران، گفت: ما کارگران همواره پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودیم و البته به این مهم افتخار می کنیم؛ از طرفی بیشترین فشار تحریم های ظالمانه دشمنان به دوش کارگران است اما در عین حال انتظار داریم مسئولان کشور به مطالبات به حق جامعه کارگری توجه کنند؛ سؤال مهم ما این است که چرا باید به سازمان تأمین اجتماعی بعنوان مهمترین دارایی کارگران توجه کافی نشده و بدهی دولت به این سازمان، به حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برسد؟

وی افزود: طرح تحول سلامت که اگرچه طرح خوبی بود، اما بسیار بد اجرا شد و یک نتیجه آن این بود که سالیانه حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان از جیب کارگران به جیب پزشکان سرازیر شد؛ چرا باید هزینه طرح‌های دولت را کارگران بپردازند؟

شوکت خاطرنشان کرد: بسیار خوشحالیم که آقای ذوالنور نماینده قم بعنوان رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی انتخاب شده و انتظار هم داریم که نمایندگان کارگران را به این کمیسیون دعوت کنند تا وضعیت سخت جامعه کارگری و سازمان تأمین اجتماعی را برای شان تشریح کنیم.

وی گفت: دغدغه ما کارگران این است که نباید با افزایش بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی و ضعیف شدن این سازمان متعلق به کارگران، دفترچه تأمین اجتماعی که به نوعی شناسنامه کارگران است، بی ارزش شود.

نماینده کارگران در هیات امنای سازمان تأمین اجتماعی کشور، خطاب به وزیر بهداشت، گفت: جناب آقای دکتر نمکی که خودتان معترض به نحوه اجرای طرح تحول سلامت بودید که مهمترین نمود آن حقوق‌های بالای ۱۰۰ میلیون تومانی برخی پزشکان بود، چرا باید کارگری برای درمان در بخش خصوصی، فقط برای یک شب بستری شدن در بخش آی. سی. یو یا سی. سی. یو، ۴ میلیون تومان بپردازد؟ بدانید کارگران همیشه پشت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده اند اما انتظار هم داریم که مسئولان محترم هم پشت کارگران باشند.

شوکت گفت: ما کارگران اگرچه به برخی مسائل معترض هستیم و از جمله آنها این که هنوز با بسیاری از کارگران کارخانجات قراردادهای یک ماهه بسته می شود، اما در عین حال ما از مسائل آگاهی داشته و پشتیبان نظام هستیم و اجازه نمی دهیم بیگانگان از این وضعیت سوءاستفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز