خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

سالانه ۵۰۰ تن گیلاس از اشنویه به خارج از کشور صادر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۱۲۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: کشورهای حاشیه‌خلیج فارس، روسیه و سایر کشورهای همسایه از مهم ترین مقاصد صادرات گیلاس اشنویه هستند.

به گزارش ایلنا، رسول جلیلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه سالانه ۵۰۰ تن گیلاس از اشنویه به خارج از کشور صادر می‌شود، گفت: ظرفیت صادرات این محصول باید از طریق شناسایی بازارهای هدف در خارج افزایش یابد.

جلیلی در چهارمین جشنواره سراسری گیلاس اشنویه گفت: هم اکنون ۳۵۰ هکتار باغ گیلاس در اشنویه موجود است که سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن از این محصول برداشت و تنها یک سوم آن به خارج صادر می شود.

وی ادامه داد: کشورهای حاشیه خلیج فارس، روسیه و سایر کشورهای همسایه از مهم ترین مقاصد صادرات گیلاس اشنویه هستند.

جلیلی با بیان اینکه برگزاری جشنواره ملی گیلاس بهانه ای است برای شناساندن توانمندی ها و ظرفیت های این شهرستان در زمینه کشاورزی ادامه داد: هدف از برگزاری این جشنواره ها در راستای پیش بردن فروش بهتر محصولات کشاورزی باغداران بدون واسطه و دلال است که نقش بسزایی در اقتصاد منطقه خواهد داشت.

وی یادآور شد: شهرستان اشنویه یکی از قطب های کشاورزی در زمینه سیب و گیلاس است که در مجموع این شهرستان دارای ۲۹ سردخانه و ۲ کارخانه دام و طیور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز