خبرگزاری کار ایران

رئیس‌سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین خبر داد:

کسب رتبه پنجم کشوری، در میزان پرداخت تسهیلات/ تلاش برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۴۴۷

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: استان قزوین دارای رتبه پنجم کشوری از نظر میزان پرداخت تسهیلات است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سعید نبیل در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز در سالن جلسات سازمان‌صمت قزوین برگزار شد، ضمن تبریک دهم تیرماه روز ملی صنعت و معدن و با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در استان بیان کرد: کشور افغانستان پنج مورد، فرانسه ۲ مورد، ایتالیا پنج مورد، کره جنوبی، آلمان و سنگاپور هر یک ۲ مورد و هلند، سوئیس و اتریش هر کدام یک مورد سرمایه گذاری در استان قزوین انجام داده اند.

وی با اشاره به عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: در سال ۹۸ هفت کارگروه اصلی و ۱۷ کارگروه فرعی‌ستاد تسهیل برگزار و با ۱۳۸ مصوبه گام‌های مؤثری برای حل مشکلات واحدهای تولیدی برداشته شد.

نبیل اظهار کرد: در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، ۱۶۷ مورد پرداخت تسهیلات به مبلغ ۳۵۸ میلیارد تومان صورت گرفت که با مصوبه کارگروه برای حل مشکلات واحدهای تولیدی استان پرداخت شد.

وی افزود: استان قزوین دارای رتبه سوم کشور در عملکرد کارگروه تسهیل و رتبه هشتم در خصوص مبلغ پرداخت تسهیلات را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صمت استان قزوین عنوان کرد: همچنین در حوزه پرداخت تسهیلات نوسازی نیز رتبه سوم و از نظر میزان پرداخت تسهیلات رتبه پنجم کشور را دارد.

این مسئول یادآور شد: در بخش بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی ۲۲ واحد صنعتی به مبلغ ۵۷ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده اند که این میزان تسهیلات باید افزایش یابد.

نبیل اضافه کرد: در حوزه رفع موانع تولید و حل مشکلات واحدهای تولیدی با دستگاه‌های خدمات رسان ۲۸۹ مصوبه برای رفع موانع تولید تصویب شد که به ۲۳۶ مصوبه واحدها رسیدگی شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: تلاش می‌کنیم بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی استان را با مصوبه کارگروه رفع موانع تولید استان رفع کرده و در غیر این صورت از کارگروه‌های ملی برای رفع این مشکلات استفاده کنیم. همچنین بانک‌ها پرداخت تسهیلات را باید جدی تر انجام دهند چرا که بسیاری از مشکلات بخش تولید از طریق بانکها برطرف می شود.

وی با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی استان، افزود: کمبود نقدینگی، افزایش قیمت مواد اولیه، فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها از جمله مشکلات واحدهای تولیدی هستند که اگر همراهی دستگاه‌ها و بانک‌ها نباشند نمی‌توان برای حل مشکلات اقدام کرد.

نبیل با اشاره به اینکه استان قزوین دارای چهار هزار واحد صنعتی و تولیدی است، گفت: سهم صنعت در بخش منابع بانکی۴۰ درصد است که میزان بسیار کمی است و این سهم باید افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز