خبرگزاری کار ایران

رئیس‌گمرک منطقه ویژه اقتصادی لامرد خبرداد:

شمارش معکوس برای صادرات از منطقه ویژه اقتصادی لامرد

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۴۷۲

رئیس گمرک منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اشاره به کاهش واردات کالا به این منطقه گفت: پیش بینی می‌شود با بهر‌ه‌برداری از فازنخست آلومینیوم جنوب در سال جاری، صادرات محصولات این واحد بزرگ صنعتی از مبدا منطقه ویژه اقتصادی لامرد بزودی آغاز شود.

به‌گزارش‌خبرنگار ایلنا از لامرد، رئیس گمرک منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جمع خبرنگاران گفت: ارزش کالاهای ورودی ترانزیتی به این گمرک در سه ماهه نخست سال جاری بالغ بر 18 میلیون دلار بوده است.

عباس نجفی زاده در ادامه افزود: این میزان کالا در قالب تعداد ۵۴ پروانه ترانزیت، با وزنی حدود ۳۴۰۰ تن وارد گمرک این منطقه شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: کالاهای ورودی ترانزیتی در مدت مشابه در سال گذشته معادل 35 هزار تن و به ارزش 184 میلیون دلار بوده است که علت کاهش ارزش کالای ورودی ترانزیتی در  مقایسه با سه ماهه نخست سال گذشته تامین تجهیزات مورد نیاز مراکز صنعتی مستقر در منطقه در  سال قبل است و با بهره برداری از فاز نخست آلومینیوم جنوب در سال جاری پیش‌بینی می‌شود صادرات محصولات این واحد بزرگ صنعتی از مبدا منطقه ویژه اقتصادی لامرد آغاز و روند کاهشی واردات نیز ادامه یابد. 

رئیس گمرک منطقه ویژه اقتصادی لامرد ادامه داد: از بدو استقرار گمرک در منطقه ویژه اقتصادی لامرد تاکنون میلیون‌ها تن کالا از طریق گمرکات شهید رجایی، منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، بازرگان، فرودگاه امام خمینی(ره)، منطقه ویژه اقتصادی شیراز  و سایر مبادی  رسمی ورودی  به این منطقه  وارد شده که عمده کالای وارده شامل لوازم و تجهیزات خط تولید ، ماشین آلات حفاری و بتن ریزی، سازه های فلزی، جرثقیل سقفی و دیگر تجهیزات مربوط به کارخانه آلومینیوم جنوب، نیروگاه برق و دیگر واحدهای مستقر در منطقه می باشد که نقش تعیین کننده ای در سرعت بخشی به فرایند احداث صنایع بزرگ در حال ساخت در این منطقه راهبردی دارند.

 وی با اشاره به اهم اقدامات برای ارتقای سطح خدمات و استقرار رویه‌های مختلف گمرکی در مجموعه متبوع‌اش افزود: ایجاد رویه‌های گمرکی، راه‌اندازی واحدحقوقی و قضایی، ایجاد انبار اختصاصی شرکت پالایش پارسیان سپهر، راه‌اندازی اتوماسیون اداری و حذف اسناد کاغذی، راه‌اندازی باسکول بصورت سیستمی، سامانه گارد ورود و خروج گمرک، افزایش پرسنل فنی و حصارکشی محوطه ۵۰ هکتاری گمرک طی یکسال اخیر به مرحله اجرا در آمده است.

نجفی زاده از در دست اقدام بودن فعالیت‌ها به منظور پیگیری ساخت انبارهای گمرکی، ایجاد پنجره واحد تجارت فرامرزی در محدوده ۵۰ هکتاری، توسعه سامانه جامع امور گمرکی و تمام زیرسامانه های آن، ایجاد رویه ترانزیت داخلی جهت بهبود کار در انبار اختصاصی خبر داد.

وی تصریح کرد: در اواخر سال گذشته رویه حقوقی و قضائی در گمرک منطقه ویژه اقتصادی لامرد عملیاتی شد و با پیگیریهای انجام شده و حمایت مدیر عامل این منطقه و تعامل مسئولان ارشد گمرک کشور و استان فارس امسال نیز رویه های واردات قطعی، ورود موقت، خروج موقت، مرجوعی و ترانزیت مبدا جهت واحدهای تولیدی مستقر در منطقه راه اندازی گردید که این امر نقش برجسته ای در  افزایش فعالیت های اقتصادی و رونق تولید  در این منطقه دارد.

نجفی زاده در پایان ضمن تاکید بر لزوم تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز گمرک منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: با توجه به وظایف ذاتی گمرک، تمام فرایند ورود و خروج کالا به منطقه ویژه تحت نظارت دقیق گمرک انجام گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز