خبرگزاری کار ایران

آغاز به‌ کار کشتی مسافری- باری بوشهر به قطر

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۴۴۴

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از استقرار کشتی مسافری- باری گراند فری در بندر بوشهر و راه اندازی خط بوشهر به قطر خبرداد.

سیاوش ارجمند زاده در گفت وگو با  ایلنا گفت:هم اکنون این کشتی مسافر- باری در اسکله مستقر شده و ظرف چند روز آینده امکان جابجایی  بار در این مسیر مهیا می‌شود.

وی افزود: به زودی و با ایجاد ظرفیت مسافری امکان جابجایی مسافر و راه اندازی  تورهای گردشگری نیز در این مسیر عملی می‌شود که تحقق این مهم تاثیر بسزایی در امر گردشگری استان بوشهر خواهد داشت.

به گفته ارجمند زاده این کشتی مجهز به 500 تخت در قالب 250 اتاق و هزارو 300 صندلی است و در 5 کلاس به جابجایی مسافر می پردازد.

وی همچنین تصریح کرد: این کشتی فعالیت خود را در محور بوشهر-قطر و برعکس به صورت ۲ بار در هفته آغاز می‌کند.

ارجمند زاده  با اذعان به این مطلب که بوشهر کوتاهترین مسافت را با کشور قطر دارد افزود: قطر نخستین کشوری است که از طریق دریا و اسکله بندر بوشهر در بخش مسافری به ایران متصل می شود.

وی همچنین تلاش برای  سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با همکاری دیگر نهادهای مسئول را از دیگر برنامه‌های این اداره کل ذکر کرد و افزود: از سال گذشته ارتقای سطح کیفی شناورهای خدمات دهنده پرداخت در دستور کار قرار گرفته  و امسال نیز این موضوع را به جد پی گیری خواهیم کرد.

وی بهسازی علائم دریایی و کمک ناوبری محدوده آبهای ساحلی استان برای ایمنی بیشتر در تردد شناورهای دریایی و قایق‌ها ، تخصیص  اعتبار برای ایجاد اسکله‌های مسافری دریایی و گردشگری در بنادر گناوه، دیلم و کنگان، تخصیص اعتبار برای ایجاد موج شکن و اسکله شناور گردشگری  بندر بوشهر، استقرار یک فروند جایروپلین و تیم پروازی برای انجام پایشهای هوایی در فعالیت های گردشگری، بررسی آلودگی دریایی و نیز جستجو و نجات دریایی بویژه در کرانه سواحل استان، برگزاری مانورهای متعدد  برای آمادگی و واکنش سریع و به موقع نیروهای اداره کل بنادر و دریانوردی در مقابله با اضطرارهای دریایی را از اولویت‌های این اداره کل در سال‌جاری ذکر کرد که البته در سال 97 نیز به آن پرداخته شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز