خبرگزاری کار ایران

در یکسال اخیر صورت گرفت؛

دستگیری ۲۳ هزار مجرم و انهدام ۷۰ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۸۶۳

جانشین فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: حدود ۱۳ هزار معتاد متجاهر در یک سال گذشته طی عملیات‌های متعددی از استان جمع‌آوری و به مراکز ترک اعتیاد تحویل داده شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سرهنگ ابراهیم‌ قربان زاده در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، در تشریح اقدامات پلیس در این راستا گفت:در این زمانه پدیده روان‌گردان‌ها یک تهدید برای امنیت همه افراد جامعه و خانواده‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود:امروز دیگر موادمخدر قشر خاصی را هدف قرار نداده و فقیر و غنی هم نمی‌شناسد. در همه کشورهای جهان هم این پدیده شوم دیده می‌شود و فقط شدت و ضعف آن با هم فرق می‌کند.

وی تصریح کرد: در این زمینه ایران اسلامی با توجه به اینکه در همجواری یکی از بزرگ‌ترین کشورهای تولیدکننده مواد مخدر واقع شده از این آسیب‌ها به دور نبوده است.

وی افزود:در حال حاضر با وجود اقدام‌های خوبی که در مرزها صورت گرفته، بازهم شاهد جاسازی پیچیده مواد مخدر، حمل و درگیری پلیس با این پدیده هستیم.

قربان زاده ادامه داد: در راه مبارزه با قاچاق موادمخدر از ابتدای سال تا به امروز بیش از ۷ تن انواع موادمخدر در استان کشف شده است که این میزان را اگر با مدت مشابه سال گذشته مقایسه کنیم، درمی‌یابیم که میزان کشفیات با کاهش چند درصدی مواجه شده است.

یکی از دلایل این کاهش هم آمادگی نیروهای ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در رویارویی با عاملان قاچاق بوده است، از سوی دیگر افزایش قیمت موادمخدر هم به این کاهش آماری کمک کرد. در کنار این ماجرا بروز بارندگی‌ها نیز در کاهش قاچاق مواد مخدر بی‌تأثیر نبود، چراکه به واسطه آن مسیرهای تردد بیابانی و... دچار تغییراتی شد و این پدیده کار انتقال مواد را دشوار کرد.

جانشین فرماندهی انتظامی خراسان رضوی به میزان کشفیات موادمخدر در این مدت اشاره کرد و گفت: بیشترین کشفیات تریاک بود که در طول یک سال گذشته (از ۵ تیرماه سال گذشته تا به امروز) بیش از ۳۰ تن انواع مواد مخدر کشف شده که نسبت به سال گذشته ۷ درصد رشد کشفیات داشته‌ایم.

وی گفت:در همین زمینه تعداد ۲۳ هزار مجرم دستگیر که در قالب ۷۰ باند تهیه و توزیع موادمخدر فعالیت می‌کردند. از همین رو ۲۱ هزار و ۹۰۰ فقره پرونده تشکیل شد. در این باره تعداد زیادی خودرو، سلاح و تلفن همراه هم از سوداگران مرگ کشف شد.

قربان زاده ادامه داد: در سال جاری دو نفر از قاچاقچیان هم در درگیری با مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان به هلاکت رسیدند.

وی افزود:همچنین حدود ۱۳ هزار معتاد متجاهر در یک سال گذشته طی عملیات‌های متعددی از استان جمع‌آوری و به مراکز ترک اعتیاد تحویل داده شدند.

وی اشاره‌ای به عرضه موادمخدر در مراکز آموزشی کرد و در این زمینه گفت: در مدارس و مراکز آموزشی هم امکان دارد مواد مخدر راه پیدا کرده باشد، چراکه یکی از مراکز هدف دشمن همین مکان‌هاست، بی‌گمان این بخش هم بی‌تأثیر از رخنه مواد مخدر نبوده، ولی اقدام‌های خوبی برای پاک‌سازی مراکز آموزشی صورت گرفته است که قابل قدردانی است.

سرهنگ قربان زاده درباره اشراف اطلاعاتی برای جلوگیری از کشت برخی موادمخدر هم گفت: کاشت برخی گیاهان مانند شاهدانه و... در سطح استان وجود ندارد و جایی برای کشت آن کشف نشده است، البته برخی به صورت محدود به این اقدام مبادرت کرده‌اند که با آن‌ها هم برخورد شده است.

وی در خصوص طرح پلمپ مراکز خرده فروشی مواد مخدر ، گفت: آنچه در حد و اختیارات پلیس قرار دارد این است که محل‌های مذکور را شناسایی و به مراجعه قضایی معرفی کند.

قربان زاده ادامه داد: در این زمینه هم از ابتدای اجرای طرح یادشده بیش از ۱۰۰۰ محل عرضه و فروش موادمخدر که شناخته شده هم بودند با دستور مقام قضایی و در پی اجرای چندین طرح پلمپ شد.

وی افزود:اما از ابتدای سال باتوجه به اجرای این طرح و کاهش وجود این نوع مکان‌ها، کمتر از ۱۰ محل شناسایی و پلمپ شد که کاهش این آمار نشان‌دهنده بازخورد خوب این طرح است.

جانشین فرماندهی انتظامی خراسان رضوی تاکید کرد:در اجرای این طرح هم برخی محل‌ها پس از مدت زمان تعیین شده قضایی رفع پلمپ و برخی همچنان پلمپ مانده‌اند. این امکان هم وجود دارد برخی مکان‌هایی که اقدام به عرضه مواد مخدر می‌کنند مصادره شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز