خبرگزاری کار ایران

رزم حسینی عنوان کرد:

فساد اداری و نارضایتی مردم نتیجه بروکراسی فرسوده اداری است

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۰۸۳

استاندار خراسان رضوی گفت: فساد اداری و نارضایتی مردم ماحصل بروکراسی فرسوده اداری است و باید راه را برای نقش آفرینی مردم باز کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علی‌رضا رزم‌حسینی در یکصد و هفتاد و نهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که به منظور امضای تفاهم نامه های معین توسعه اقتصادی فرهنگی در شهرستان کاشمر برگزار شد، اظهار کرد: به دلیل اهمیت موضوع اقتصاد و معیشت مردم، رهبر معظم انقلاب در طول 11 سال گذشته، هر سال را با عناوین اقتصادی نامگذاری کرده اند. 

وی افزود: ما در کنار توجه به مسائل فرهنگی، اجتماعی و امنیتی، روی مسائل اقتصادی متمرکز شده ایم تا از این طریق زمینه تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و توانمندسازی مردم را فراهم کنیم.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه مردم باید در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی نقش آفرینی کنند، خاطرنشان کرد: با اجرای الگوی مثلث توسعه اقتصادی به عنوان یک طرح عملیاتی، به دنبال ایجاد انسجام و همدلی بین ارکان مختلف حاکمیت و به کارگیری ظرفیت های مردمی در مسیر پیشرفت و توسعه هستیم.

وی از تمرکزگرایی به عنوان یکی از عیوب ساختاری کشور یاد کرد و ادامه داد: متاسفانه در تمامی دولت های پس از انقلاب اسلامی تمرکزگرایی افزایش یافته و نظام تمرکزگرا مانع پویایی بدنه اجرایی شده است.

رزم حسینی با بیان اینکه فساد اداری و نارضایتی مردم ماحصل بروکراسی پیچیده اداری در کشور است، گفت: اختلاف های سیاسی باعث ایجاد فاصله بین مردم شده است؛ به اسم دموکراسی و احزاب متاسفانه باندهای در کشور به وجود آمده که فعالیت آن ها نتیجه ای جز عقب افتادگی کشور نداشته است.

وی با بیان اینکه دولت دیوان سالار کشور را گران اداره می کند، گفت: اگر امروز آمریکایی ها بر روی اقتصاد و معیشت مردم فشار می‌آورند برای آن است که ما را تسلیم کنند لذا باید با پیشبرد سیاست‌های اقتصادمقاومتی، شاخص تاب آوری در برابر مشکلات به وجود آمده را ارتقا دهیم.

استاندار خراسان رضوی از عدم انسجام دستگاه های حاکمیتی به عنوان دیگر چالش پیش روی توسعه و آبادانی کشور یاد کرد و گفت: چرا نباید همه ارکان حاکمیت در مسیر پیشرفت و توسعه همدل شوند؟ چرا باید شاهد موازی کاری بین بخش های مختلف اجرایی باشیم؟

وی ادامه داد: با اجرای الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در خراسان رضوی به دنبال این هستیم که ظرفیت های بخش خصوصی و مردمی را در مسیر توسعه و پیشرفت به کار گرفته و زمینه انسجام همه ارکان حاکمیت را فراهم کنیم. 

رزم حسینی با بیان اینکه بی مهری نسبت به سرمایه گذاران باعث تضعیف فضای کسب و کار می شود، خاطرنشان کرد: هیچ کس مجاز نیست که از مسیر غیرقانونی خلق ثروت کند اما اگر فردی با رعایت قوانین و مقررات در مسیر کارآفرینی قرار گرفت، باید او را تکریم کرد و سرمایه اش را در مسیر رونق تولید و اشتغال زایی به کار گرفت.

وی گفت: باید شرایط را به گونه ای فراهم کرد که فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری و کارآفرینی در خراسان رضوی احساس امنیت کند و به جای انتقال سرمایه خود به دیگر استان ها، آن را صرف اشتغال زایی و رونق تولید در همین استان کند. 

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: معین های اقتصاد مقاومتی در قالب الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، بروکراسی پیچیده و فرسوده اداری را دور زده و در مسیر توسعه متوازن مناطق روستایی و توانمندسازی مردم به لحاظ اقتصادی گام برخواهند داشت.

وی با اشاره به کاهش جمعیت جامعه روستایی به رغم ایجاد زیرساخت ها خاطرنشان کرد: متاسفانه به رغم تامین زیرساخت ها در روستاها، مردم به حاشیه شهرها مهاجرت کرده اند؛ این اتفاق در نتیجه بی توجهی به اقتصاد خانوار روستایی در طول سالیان متمادی و به دلیل نبود معین اقتصادی برای به کارگیری ظرفیت های مردمی در مسیر توسعه رخ داده است.

رزم حسینی تصریح کرد: در گذشته بانوان در اقتصاد و معیشت خانوار روستایی نقش بسزایی داشتند و امروز هم می توانند در این حوزه نقش آفرینی کنند. 

وی با بیان اینکه وحدت مسئولان رمز موفقیت الگوی مثلث توسعه اقتصادی است، گفت: امام جمعه شهرستان قطعا نظارت خواهد کرد که همواره فضای وحدت در جامعه حفظ شود؛ حق نداریم حتی در دوران انتخابات، در بین ارکان حاکمیت و اقشار مختلف مردم انشقاق ایجاد کنیم. 

استاندار خراسان رضوی بر ضرورت به کارگیری اعتبارات مربوط به پرداخت یارانه در بخش تولید و صنعت تاکید کرد و گفت: نباید انتظار داشت که با اندک بودجه های دولتی، پروژه های عمرانی در کوتاه ترین زمان ممکن به ثمر برسد؛ اگر فضا برای بخش خصوصی فراهم شود، سرمایه گذاران زمینه پیشرفت و آبادانی را فراهم خواهند کرد. 

وی ادامه داد: باید با مردم گفت‌وگو کرده و راه را برای نقش آفرینی اقشار مختلف جامعه در حوزه اقتصادی باز کنیم. امروز اگر با پیروی از رهبر معظم انقلاب اسلامی در برابر دشمن، یکصدا و همدل شویم، مطمئن باشید که دشمنان انقلاب اسلامی در برابر ملت ایران زانو خواهند زد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز