خبرگزاری کار ایران

فردا برگزار می شود؛

تشکیل یکصد و بیست و ششمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در بردسکن

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۴۳۷

فردا با حضور استاندار خراسان رضوی و جمعی از مدیران ستادی استانداری و مدیران کل یکصد و بیست و ششمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در بردسکن برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بردسکن، تاکنون در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی  شهرستان های استان  62 معین  اقتصاد مقاومتی با 695  تفاهم نامه  سرمایه گذاری به امضاء رسیده است و میزان سرمایه گذاری منعقد شده 26 هزار و 381 میلیارد تومان و به لحاظ ارزی 712 میلیون یورو است. 

مجتبی شاکری فرماندار بردسکن در این باره گفت: در سفر فردا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی  16 تفاهم‌نامه با واحدهای تولیدی و معدنی و پست بانک کشور به امضاء خواهد رسید.

وی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در تشکیل مثلث های توسعه اقتصادی  استاندار، شهرستان های بردسکن ، کاشمر و خلیل آباد از 12 منطقه ایجاد شده در استان جزء منطقه 10 می باشند.

وی افزود: در شهرستان بردسکن مجتمع مس نسیم (شرکت کومه معدن پارس)، کارخانه تولیدی فرش عرسین، معدن طلا سه بندون( شرکت آسیا پی جو بینالود)، کشت و صنعت آستان قدس رضوی و پست بانک کشور به عنوان معین های اقتصادی مشخص شده اند.

وی افزود: سفر استاندار خراسان رضوی به شهرستان ها فقط رویکرد اقتصادی دارد و در این سفر با تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان بردسکن معین های اقتصادی این شهرستان نیز مشخص و 16 تفاهم نامه با واحدهای تولیدی و معدنی و پست بانک کشور به امضاء خواهد رسید.

شاکری ادامه داد: نگاه استاندار مشارکت مردم در اقتصاد است و مردم محور برنامه های اقتصادی خواهند بود. 

فرماندار بردسکن با اشاره به‌وجود معادن مس و طلا در این شهرستان آینده روشنی را با مشارکت مردم و سرمایه‌گذاری سرمایه‌داران در این شهرستان پیش‌بینی کرد و افزود: به رغم این که اکنون بیشتر معادن به‌صورت خام فروشی تولید دارند، اما امید است در آینده نه چندان دور با ایجاد فرآوری‌های لازم، این خام‌فروشی تبدیل به‌فرآوری محصولات مختلف از مس و طلا در این شهرستان باشد.

شاکری گفت: امیدواریم در سال رونق تولید با همدلی و همراهی که در مسئولان وجود دارد همه امکانات را برای کمک به معین‌های اقتصاد مقاومتی برای افزایش تولید بسیج کنیم. 

فرماندار بردسکن از سرمایه گذاری 400 میلیارد تومانی بخش خصوصی در حوزه معادن اشاره کرد و گفت:  با توجه به ذخیره های خوب معدنی  در منطقه از جمله مس ، طلا و آهن  این شهرستان می تواند به پایتخت  مس شرق کشور تبدیل شود.

وی با بیان اینکه سرمایه های اجتماعی کشور مردم هستند گفت:  مدیران ادارات باید به دور از هرگونه بروکراسی های اداری در جذب سرمایه گذاران  اهتمام داشته باشند و نگذارند صاحبان سرمایه از شهرستان فرار کنند.

وی با بیان اینکه تعهد شهرستان در تحقق اشتغال در سال گذشته هزار و 307 نفر بوده است گفت: با تلاش اعضای کارگروه اشتغال شهرستان هزار و 427 نفر برابر آمار و ارقامی که در سامانه رصد ثبت شده است  ایجاد اشتغال شده است.

وی  اعلام کرد: کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی توانست در سال گذشته بیشترین جذب اعتبارات در حوزه اشتغال را در  سطح استان کسب کنند و رتبه اول را از آن خود کنند.

وی همچنین گفت: در اعتبارات توسعه اشتغال روستایی سهم شهرستان بردسکن 10 میلیارد تومان بود که امروز اعلام می کنیم که بردسکن توانست دراین حوزه 14 میلیارد تومان اعتبارات را جذب کند.

فرماندار بردسکن گفت:بردسکن در مثلث اقتصادی استان جز منطقه 11 قرار گرفت  و دراین رابطه مثلث های اقتصادی در استان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران در نوک پیکان تولید کشور هستند گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی در مجموعه شهرستان بردسکن با رویکرد مردم محوری است  و می طلبد بانک ها که به عنوان موتور محرکه اقتصاد می باشند در تقویت این بخش اهتمام داشته باشند.

وی مشکلات اکثر واحدهای تولیدی را تامین نقدینگی  اعلام کرد و گفت: افق توسعه شهرستان بردسکن با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود  بخش کشاورزی است که از جمله آن می توان به اولین تولید کننده محصول انجیر، زیتون ، زیره سیاه و رتبه های دوم در تولید انار  و پسته  اشاره کرد.

وی همچنین گفت: بذر انحصاری پنبه با نام خورشیدی و ورامینی در کشور متعلق به بردسکن است .

وی عنوان کرد:خوشبختانه شهرستان بردسکن  قطب تولید معادن  و کشاورزی در استان است و این شهرستان می تواند  در حوزه معادن  به  پایتخت مس شرق کشور تبدیل شود. 

شاکری سرمایه گذاری در معادن را هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اشتغال زایی صورت گرفته در معادن هزار نفر می باشد. 

وی با اشاره به وجود معادن بسیار غنی بر  تشکیل هلدینگ بزرگ اقتصادی تاکید کرد و گفت: با احداث پارک معدنی زنجیره کامل معادن در منطقه فراهم خواهد شد.

وی همچنین گفت:با توجه به فعالیت کارخانه نساجی مدرس و تکمیل فاز دوم این کارخانه در بازدیدی که مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور از این واحد تولیدی داشت وی با احداث یک پارک نساجی با هدف تکمیل کننده زنجیره نساجی موافقت کرد.

فرماندار  بردسکن اظهارداشت: متاسفانه هنوز صنایع در بخش تولیدی شهرستان کمرنگ است که می طلبد دراین بخش بیشتر کار شود.

وی تولید سالانه 5 هزار متر مربع فرش توسط شرکت فرش عرسین و تولید گیاهان دارویی را در این منطقه در استان بی نظیر دانست.

وی از تعیین معین‌های اقتصادی شهرستان بردسکن خبرداد و گفت: در سفری که استاندار  به شهرستان خواهد داشت تفاهم نامه هایی دراین رابطه نیز امضاء خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز