خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری آذربایجان غربی:

صف انتظار ناوگان ترانزیتی در پایانه مرزی بازرگان صفر شد

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۵۱۹

با تاکیدات وزیر راه و شهرسازی و پیگیری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی مطالبه رانندگان و صاحبان کالا برای رفع مشکل صفوف انتظار ناوگان ترانزیتی در پایانه مرزی بازرگان محقق شد.

به گزارش ایلنا از ارومیه، شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی، گفت: پایانه مرزی بازرگان همواره در رتبه های برتر مهمترین و فعال ترین پایانه های مرزی زمینی کشور در زمینه ترانزیت، صادرات و واردات قرار دارد.

وی افزود: این امر از اهمیت پایانه مرزی بازرگان حکایت دارد بطوریکه سال گذشته شاهد ورود بیش از ۳۲۰۰ دستگاه کامیون ترانزیتی حامل کالا و خروج بیش از ۱۸ هزار دستگاه کامیون ترانزیتی حامل کالا از این پایانه مرزی بودیم.

شکری یادآور شد: تردد بیش از ده هزار اتوبوس مسافری از این پایانه مرزی و همچنین صادرات نزدیک به دو میلیون تن کالا و واردات بالغ بر یک میلیون تن کالا از مرز بازرگان نشان از جایگاه ویژه آن در اقتصاد و حمل و نقل بین الملل است .

شکری ادامه داد: به همین جهت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در کنار تمامی برنامه‌های توسعه ای در پایانه های مرزی برای توسعه و بهبود زیرساخت ها در پایانه مرزی بازرگان اهتمام ویژه‌ای دارد و تغییرات در حال انجام در سالن تجاری این پایانه مرزی با هدف تسهیل تردد و راحتی رانندگان موید این امر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: قسمتی از این موضوع می‌تواند با مناسب و‌تعدیل کردن عوارض متقابل از مرز پلدشت و صنم بلاغی در طرف جمهوری نخجوان به عنوان مرز جایگزین و‌کمکی حل شود که هم‌ اکنون روزانه ۷۰تا ۱۰۰کامیون ترانزیتی و دو جانبه از این طریق تردد می‌کنند از طرفی ادارات و ‌نهادهای متعددی در مرز مستقر هستند.

شکری همچنین اذعان داشت: از مشاورانی که آشنایی کافی با مسائل گمرکی و قوانین حمل و نقل بین المللی و کالا دارند برای ارائه راهکار تسهیل و روانسازی ترددهای مرزی برای همکاری اعلام آمادگی می کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز