خبرگزاری کار ایران

استاندار قم مطرح کرد:

تاکید بر هماهنگی و تعامل بیشتر دستگاه‌های اجرایی قم در امر مبارزه با مواد مخدر

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۹۷۵

استاندار قم، ضمن بیان کسب رتبه برتر‌ مبارزه با‌مواد مخدر در سال۹۷ توسط شورای‌هماهنگی‌مبارزه با موادمخدراستان بر ضرورت خودارزیابی مجریان مصوبات شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر جهت کسب نتایج عملیاتی و بر اولویت بندی قشرآسیب پذیر جامعه در اجرای برنامه های پیشگیری از گرایش به مواد مخدرتاکید کرد.

به گزارش ایلنا از قم، بهرام سرمست استاندار قم در سومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم با تاکید بر هماهنگی و تعامل بیشتر دستگاه‌های اجرایی در امر مبارزه با مواد مخدر در استان، اعلام کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم در ارزیابی عملکرد سال ۹۷ رتبه برتر در مبارزه با مواد مخدر را کسب کرده است.

استاندار قم با اشاره به لزوم برنامه محوری در مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر، اضافه کرد: تعهد اجرایی برنامه های مصوب بر اساس زمانبندی مشخص و تمهید ساز و کار های اجرایی از الزامات تهیه مصوبات در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هستند.

سرمست از موارد مهم در نمود عملی مبارزه با مواد مخدر را، خود ارزیابی دستگاه های ذیربط دانست و تصریح کرد: هر بخش باید با ارزیابی خود از اقدامات و تکالیف صورت گرفته و میزان پیشرفت برنامه‌ها تحت نظارت دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، ضمن بررسی قابلیت اجرای این برنامه ها، تعامل لازم با مدیریت استان را عملیاتی کند.

وی با اشاره به آمارهای استان قم در امر مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری، درمان و آموزش در این حوزه، ادامه داد: عملکرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قابل قبول است و با هدفمندی و نظام مندی مصوبات در مسیر این مبارزه می توانیم شاهد کسب توفیقات بیش از پیش باشیم.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همچنین به نقش تشکل های مردمی در این مقوله اشاره کرد و گفت: بهره گیری و جلب مشارکت سازمان های مردم نهاد در اجرای برنامه ها و حمایت از طرح های مبارزه با سوء مصرف مواد مخدر می تواند در ایجاد فرهنگ عمومی پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر نقشی اساسی ایفا کند.

استاندار قم در خاتمه با تاکید بر لزوم مناسب سازی برنامه ها جهت جوامع هدف مختلف، خاطر نشان کرد: اقشار آسیب پذیر در مواجهه با این پدیده شوم، بیشتر از سایر اقشار متحمل ضربات جبران ناپذیر می شوند و باید اولویت شورا در پاکسازی محیط و آموزش جامع پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در استان باشند.

گفتنی است در این جلسه دستگاه‌های عضو شورا گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر و نیز درمان معتادین در مراکز ترک اعتیاد ارائه دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز