خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست استان البرز خبرداد:

تامین آب تالاب صالحیه از منابع تهران و قزوین/ لایروبی به موقع از تخریب و سیلاب جلوگیری کرد

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۵۳۰

مدیرکل محیط زیست استان البرز با اشاره به لایروبی تالاب صالحیه در سال گذشته، گفت: با استفاده از منابع آبی پایدار موجود در تهران، قروین و البرز، تالاب صالحیه باید آبگیری شود که تامین آن مستلزم همکاری آب منطقه ای این استان‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فردین حکیمی امروز در همایشی که به مناسبت روز جهانی بیابان‌زایی در دانشکده پردیس کشاورزی برگزار شد، گفت: با توجه به ضرورت شناسایی کانون های ریزگرد در استان البرز بالغ بر 45 هزار هکتار اراضی، شناسایی شده است که حدود 25 هزار هکتار در شهرستان نظرآباد واقع شده است.

وی افزود: از جمله مناطقی که با حساسیت زیاد در استان پیگیری می‌شود، تالاب صالحیه است چرا که به عنوان یکی از ظرفیت های مهم به توجه و اقدام جدی نیازمند است. 

حکیمی با اشاره به اینکه کانون‌های ریزگرد در اطراف این تالاب قرار دارد، تصریح کرد: سال گذشته کانال های منتهی به تالاب صالحیه توسط ماموران محیط زیست، لایروبی شد و این امر با وجود شدت بارندگی‌های بهار امسال خسارت زیادی وارد نکرد و از سیلابی شدن و تخریب تالاب پیشگیری کرد.

حکیمی گفت: با استفاده از منابع آبی پایدار موجود در تهران و قروین و البرز، تالاب صالحیه باید آبگیری شود که تامین آن مستلزم همکاری آب منطقه ای این استانها است.

این مدیر استانی گفت: به جز شهرستان طالقان که در شرایط مناسب آب و هوایی قرار دارد در سایر شهرستان های استان البرز، 15 دستگاه اجرایی وطیفه دارند طبق قانون با ریزگردها مقابله کنند و همچنین 9 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در سطح استان البرز نصب شده است.

حکیمی ادامه داد: مرکز ریزگرد استان در شهرستان های اشتهارد و نظرآباد است لذا برای پیشگیری از بیابانی شدن منطقه، پروژه های مربوط به محیط زیست از جمله اولویت استانداری البرز است و نیازمند اعتبار کافی خواهد بود.

این مدیر استانی با اشاره به تجهیز فرودگاه پیام به وسایل سنجش گردوغبار، اضافه کرد: کمربندی فضای سبز و جنگلکاری از هزار هکتار پیرامون استان البرز حدود 700 هکتار در مراحل پایانی است و کاشت درخت در ادامه این مسیر نیز در دستور کار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز