خبرگزاری کار ایران

سعید ناجی مطرح کرد:

پیشگیری از اعتیاد به مدد متولیان فرهنگی و اجتماعی در جامعه تسری می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۷۶۹

معاون استانداری البرز گفت: باید فعالیت‌های تعاملی در حوزه‌هایی که تاثیرگذاری بالایی در مبارزه با مواد مخدر دارند، افزایش یابد.

به گزارش ایلنا، سعید ناجی در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان که به‌مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد با اشاره به روند جلسه گذشته افزود: در نشست قبل درباره آسیب‌ها و چالش‌های موجود در این حوزه و اینکه چه اقداماتی باید در دستور کار قرار گیرد، بحث و بررسی شد.

وی ادامه داد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر، برخورد در بسیاری از موارد چاره کار نیست بلکه باید دنبال پیشگیری از طریق آموزش‌های اجتماعی برای مقابله با پدیده شوم اعتیاد باشیم.

ناجی گفت: اکنون باید به جز نیروی انتظامی دستگاه‌های دیگری اعم از آموزش و پرورش، ارشاد، دانشگاه‌ها و همچنین متولیان فرهنگی سایر دستگاه‌ها در راستای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر فعال‌تر باشند. با توجه به توسعه ارتباطات و فعالیت‌های رسانه‌ای باید شیوه های خاصی را برای مقابله با مواد مخدر احصا و عملیاتی کنیم.

معاون استاندار البرز اضافه کرد: ضرورت دارد مجموعه‌هایی که با اقشار بیشتری از مردم سر و کار دارند وارد عمل شوند و همه برای مبارزه با مواد مخدر برنامه محور اقدام کنند و هر کسی به اندازه سهم خود پاسخگو باشد. با همپوشانی تمامی متولیان امر در حوزه مبارزه با مواد مخدر می‌توان خلا‌های موجود را پوشش داد. به طور قطع شورای‌شهر و شهرداری‌ها نیز در این رابطه وظایفی دارند.

وی عنوان کرد: باید فعالیت‌های تعاملی در حوزه‌هایی که تاثیرگذاری بالایی دارند افزایش یابد که تبادل اطلاعات صورت گیرد تا از این طریق برنامه ریزی دقیقی در راستای مقابله با مواد مخدر انجام شود. نباید برنامه‌ها و اقدامات محدود به هفته‌ها و روزهای گرامیداشت یک مناسبتی شود بلکه این ایام بهانه‌ای برای ریل‌گذاری اهداف و تسری امور در طول سال محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز