خبرگزاری کار ایران

در واکنش به خبر ایلنا مطرح شد:

شرکت بیلیش واحد قزوین تعطیل است/ تاکید بر جلوگیری از انتقال پسماندهای خوزستان به استان+ سند

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۹۲۸

مدیرکل محیط زیست استان قزوین در خصوص انتقال 1700 تن پسماندهای کلره از واحدهای پتروشیمی استان خوزستان به شرکتی در این استان واکنش نشان داد و گفت: در حال حاضر این شرکت ظرفیت لازم در خصوص پذیرش پسماندهای مورد اشاره را ندارد و تعطیل است.

حسن پسندیده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین، پیرامون اخبار منتشره در خصوص انتقال 1700 تن پسماندهای کلره از واحدهای پتروشیمی استان خوزستان به شرکتی در استان قزوین اظهار کرد: در سال جاری هیچ مجوزی از سوی این اداره کل جهت شرکت مورد اشاره به منظور پذیرش و دریافت پسماندهای مذکور صادر نشده و طبق آخرین گزارش بازدید کارشناسی این واحد هم اکنون غیرفعال بوده است.

وی افزود: سیاست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین حمایت از واحدهای بازیافتی است که ضوابط محیط زیست را رعایت می‌کنند، است.

مدیرکل محیط‌زیست استان قزوین ادامه داد: این شرکت دارای مجوز این اداره کل و پروانه بهره‌برداری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در سال 96 در زمینه تولید اتیلن دی کلراید از ضایعات مواد شیمیایی با ظرفیت 15 هزار تن در سال بوده است.

پسندیده اضافه کرد: در سال 97 به دلیل عدم رعایت ضوابط زیست محیطی به اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان اعلام شده است که شرکت مذکور ظرفیت پذیرش پسماندهای مورد اشاره را ندارد و از انتقال هرگونه پسماند به شرکت مذبور جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: رعایت ملاحظات زیست محیطی از سوی شرکت مذبور الزامی بوده و قبلاً نیزدر سال 97 ابلاغیه‌های لازم در این خصوص به متولیان شرکت اعلام شده است.

شرکت بیلیش واحد قزوین تعطیل است/ تاکید بر جلوگیری از انتقال پسماندهای خوزستان به استان+ سند

مدیر کل محیط زیست استان قزوین بیان کرد: با توجه به بازدیدهای کارشناسان محیط زیست در چند مرحله در سال گذشته و خرداد ماه سال جاری و روزهای اخیر،  شرکت مستقر در قزوین غیر فعال بوده است.

پسندیده افزود: برای شرکت مذکور هم برای سال ۹۸ مجوزی صادر نشده و در حال حاضر کارخانه واحد قزوین تعطیل است.

وی در خصوص انتقال پسماند از پتروشیمی اروند خوزستان به شرکت بیلیش استان قزوین مطرح کرد: در حال حاضر این شرکت ظرفیت لازم در خصوص پذیرش پسماندهای مورد اشاره را ندارد و از مدیرکل محیط زیست استان خوزستان درخواست شده از انتقال هرگونه پسماند به این شرکت جلوگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز